אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

סקיילייט נפתח

כשאומרים לאנשים סקיילייט הם מיד חושבים על בתים יוקרתיים עם חלון גדול בגג הנפתח אל הסלון או היכל הכניסה ומאפשר לאור השמש לשטוף אותו ברכות מחממת. סקיילייט מתקשר אצלנו לבתים מרווחים ויקרים, מלאים בפינוקים, ובצדק. אבל סקיילייט יכול להיות גם בבתים שאינם של עשירים מופלגים, אלא בכל בית. אפילו בבתים שאין בהם נקודת השקה ישירה מחוץ למבנה, בעזרת טכניקות של הולכת אור טבעי.

סקיילייט יכול להגיע בצורות שונות כאשר נהוג להבדיל בין סקיילייט נפתח לסקיילייט קבוע. סקיילייט נפתח הוא חלון, או כיפה, המאפשרים פתיחה באמצעות מערכת חשמלית (או ידנית) כך שניתן להנות מפתח שיכניס אוויר נעים פנימה, או יוציא אויר חם החוצה, ולסגור אותו כאשר רוצים למזג את הבית, כאשר יורד גשם או סתם כשמתחשק. סקיילייט נפתח מאפשר לכם להנות מכל העולמות. מצד אחד גישה ישירה לאור השמש הנעים ולאוויר הפתוח, ומצד שני להישאר בתוך הבית.

יתרונות של סקיילייט נפתח

סקיילייט נפתח יכול לשדרג את איכות החיים שלכם בצורות רבות מכיוון שיש לו יתרונות רבים. ראשית, כאמור, ניתן לפתוח ולסגור אותו בקלות וכך ליהנות משילוב בין חלון גדול המאפשר לשמש נעימה לחדור פנימה כמו גם לרוח או אוויר נעים, וגם להישאר בתוך הבית ולסגור את הסקיילייט כשצריך. באופן זה סקיילייט נפתח מגלם יתרון נוסף חשוב – הוא משפר את מצב הרוח. מחקרים רבים מראים שאור השמש משפיע בצורה ישירה על מצב הרוח של אנשים. במדינות קרות שבהן יש ימי שמש מועטים יש יותר מקרי דיכאון, למשל. השמש פשוט עושה לנו טוב. כאשר אתם מתקינים סקיילייט נפתח בבית, במשרד או בכל חלל אחר, אתם מאפשרים לכם ולבני המשפחה או העובדים ליהנות משמש נעימה המשפרת את יעילות העבודה, את האווירה בין בני הבית ואת מצב הרוח הכללי.

סקיילייט נפתח - הקשר בין אור טבעי ואוורור

לאחר ניסיון של שנים בתחומי האוורור משולב תאורה, כמו דוגמת סקיילייט נפתח, ניתן להצביע על כלל הנכון בקרוב ל 100% מן המיקרים : בכל מקום בו חסר אור טבעי, גם חסר אוורור. ניתן להרחיב ולומר שלא בכל מקום שיש הרבה אור טבעי גם יש הרבה אוורור ולכן חשוב להשתמש יותר במוצרים כמו סקיילייט נפתח במקומות בהם רוצים להחדיר תאורה טבעית ופחות במוצרים כגון לבני זכוכית או שטחי חלונות גדולים לא מאווררים (ללא פתיחה) אשר אמנם מכניסים אור טבעי אך לא משלימים את הפעולה של האוורור כפי שעושה סקיילייט נפתח.

סקיילייט נפתח יכול גם לחסוך לכם בהוצאות. אדריכלים רבים למדו להשתמש בעקרונות הבניה הירוקה ולנצל את תכנון החלונות כדי לייעל את השליטה באנרגיה הנכנסת לתוך הבית. על ידי שליטה בכמות השמש הנכנסת, ניתן להשפיע על יעילות המיזוג וכך לחסוך בעלויות. סקיילייט נפתח משפר זאת עוד יותר מכיוון שניתן לפתוח אותו וכך לאוורר את הבית.

סקיילייט נפתח – הדור הבא

בעוד שהסקיילייט הסטנדרטי מותקן במקום שיש קשר ישיר בין הפנים לחוץ של המבנה, קיים דור חדש של סקיילייט נפתח אשר מאפשר גם הולכה של האור לתוך המבנה מקירות וגגות אשר אינם משיקים ישירות לחוץ המבנה. מוצר מסוג זה שייך לקבוצה של סקיילייט נפתח מכיוון שהוא עונה הן על הצורך של החדרת אור טבעי למבנה, ואף לאזורים "עמוקים" יותר והן על הצורך של הפעלת אוורור החשובה להוצאת אויר חם מתוך אזורים שונים בבית. במידה רבה מוצרים מסוג זה מרחיבים מאוד את מגוון האפשרויות בהתקנת סקיילייט נפתח ונותנים מענה לבתים רבים בהם עד היום היו חללים לא מאווררים ולא מוארים כגון חדרי שרותי אורחים או אזור של הול בקומה שניה אשר אין לו מוצא לחלונות וסקיילייט נפתח חודר פנימה ומאפשר יניקת אויר והכנסת אור טבעי.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO חברת מתמחה בתחום קידום אתרים באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.