אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מדפסות לייזר ירוקות

בימינו כמעט ואין מכשיר שאנו משתמשים ביו בחיי היומיום, בין אם לשימוש בייתי או משרדי, שלא נמצא כמזיק לבריאותנו או לסביבה ברמה כלשהי. אז מה הפלא שגם במדפסות לייזר התגלו חלקיקים לא בריאים לאדם - מדפסות לייזר פולטות חלקיקים מסוכנים בכמויות דומות לאלה הנפלטות בזמן עישון, כך הראו מחקרים באוסטרליה.

 

אולי זה הזמן להסבר קצר על אופן פעילות של מדפסות לייזר. זרם אלקטרו סטטי גורם לטונר של מדפסת להדבק אל המסמך המודפס. טונר הוא בעצם חומר אבקתי שמומס בתהליך חימום לפני ההדפסה. החלקיקים אשר נפלטים מן המדפסת בעצם מגיעים מאבקת הטונר. ביותר מ50% מהמדפסות שנבדקו במסגרת המחקר נמצאו החלקיקים בכמויות גדולות. מבין המסקנות שהעלה המחקר עלה שמכיוון שבשעות פעילות משרדית כמות החלקיקים באוויר גבוהה פי חמש משעות אי הפעילות (למשל בשעות הלילה), יש לאוורר היטב את המשרדים בשעות היום.

 

לא מספיק שאנחנו נמצאים המגע מוגזם ומיותר עם חלקיקים שנפלטים במהלך ההדפסה של מדפסות לייזר, גם הטונר בפני עצמו נמצא כמזיק לסביבה. הטונר מורכב מאבקות פחמן בתוספת פולימרים, חומרים אלה הם הם הגורמים העיקריים לשלל בעיות זיהומיות שאיתן מתמודדת האנושות כבר שנים רבות. אבל מתברר שאת הטונר ניתן להכין גם ממוצרים אורגניים, בעצם אותם המוצרים שהצרכנים מכירים אותם כמוצרי מזון אורגניים שמוצעים לצריכה ברשתות וחנויות בריאות. את הטונר ידידותי לסביבה עבור מדפסות לייזר ניתן להכין מפולי סויה – פשוט כל כך וממש גאוני. נכון להיום מייצרים טונר שחור בלבד והוא נוסה בהצלחה וישנה אופטימיות לגבי ייצור גם טונר צבעני באותה השיטה.

 

חידוש זה בתחום הטונר האורגני עבור מדפסות לייזר לא רק שתורם בכך שאינו משתמש בחורים מזיקים לסביבה אלא גם בנושא המחזור – מסתבר שמחזור הנייר שעליו ישנה הדפסה של טונר אורגני קלה בהרבה ממחזור הנייר עם הטונר הקונבנציונלי. לא רק שהתהליך קל יותר, גם הנייר הממוחזר יוצא באיכות גבוהה הרבה יותר – בהיר ובעל סיבים חזקים.

 

המודעות החברתית בנוגע לשמירה על איכות הסביבה גוברת משנה לשנה, בזמנים כאלה המוצרים האורגניים יכולים לפרוץ אל השווקים בסערה, הצרכנים רגישים יותר למוצרים אורגנים וחברות המדפסות מעוניינות להיות המובילות בתחום זה בכדי לשמור על התדמית החברתית שלהן. צפוי מאד שתוך זמן קצר מאד הטונר האורגני יציף וישתלט על השוק. 

כמו כן, קיים סוג נוסף של מדפסות, מדפסות משולבות.


אודות מחבר המאמר

אקסטרה - קידום אתרים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.