אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך לבחור צבע ממניפת צבעים

בשנים האחרונות חלה עליה משמעותית בצביעת קירות הבתים בגוונים שונים. לא עוד המראה הלבן הפשוט האחיד ולפעמים המשעמם. ישנה אפשרות לגוון, לפעמים מספיק להכניס טיפה של צבע מסוים ללבן וכבר זה משדרג את המראה.

צבע החדר משפיע על התחושות שלנו. תורת הפנג שוואי שמה דגש מאוד גדול ומשמעותי על צבעי הקירות ועל כמות הצבע. ישנם צבעים שונים שמתאימים לחדרים שונים. לא סתם בחדרי ילדים אנשים מעדיפים להשתמש בצבעים רכים.

 

לפני בחירת הצבע צריך לבדוק אלו רהיטים יהיו בחדר על מנת שתיווצר הרמוניה ולא יהיה כאוס גדול. יותר אנשים מעדיפים לצבוע את הקירות בצבע בצבעים רכים  שישמשו כרקע לרהיטים ויצרו נוחות בעיניים.

לרוב בצביעה של צבע כהה או מיוחד (כולל טקסטורה) משתמשים לקיר אחד או רק לפסים בודדים.

במידה ואתם רוצים לצבוע בגוונים שונים קירות שונים מניפת הצבעים עוזרת לכם ראות כיצד יראה צבע מול צבע.

מומלץ לבחור טון אחד  פחות ממה שרואים במניפה מכיוון שבמניפה מדובר בנגיעה קטנה ברגע שהצבע מופיע על קיר שלם הוא יכול להפוך לדומיננטי וצורם מדי.

אנשי המכירות בחנויות הינם מומחים בעלי ניסיון רב כך שאתם יכולים להתייעץ איתם בכול התלבטות שיש לכם בנוגע לבחירת הצבעים.

רצוי שבזמן הכנת הגוון תהיו ליד הצבאי על מנת לבדוק שאכן נבחר הגוון הרצוי ולא "נשפך " יותר מדי מגוון מסוים, בכדי שהצבע יהיה מדויק והתאם לרצונכם.

רצוי בתחילת הצביעה לעשות ניסיון על אזור מוסתר לפני שצובעים את כל הקיר. אם זה אפשרי כדאי לקנות כמות קטנה קודם למטרות ניסיון בבית בתאורה האמיתית. בנוסף כדאי לבדוק כיצד הצבע נראה בתאורת יום ובתאורת לילה, כדאי לבדוק כיצד התאורה שמשפיעה ישירות על הצבע.

 

לכל חברות הצבעים יש מניפת צבעים משלהן המאגדת בתוכה את כל הגוונים האפשריים

לכל חברה מניפה שונה המתאימה לצבעים שהיא מייצרת בלבד. חשוב לשים לב בעת רכישת צבע שהבחירה שלכן נעשית על פי אותה מניפה של החברה. לדוגמא לא כל 'אדום אש' של חברה מסוימת הוא 'אדום אש'  אצל אחרת יכול להיות שוני של כמה דרגות בחוזק הצבע ומדובר בשינוי משמעותי.

 

הדבר הרצוי והטוב ביותר הוא להיוועץ במעצב פנים שמומחה בעיצוב פנים ובשילוב הצבעים והרהיטים ויכול לראות את התמונה כולה, אך לפעמים משיקולים כלכלים הדבר אינו אפשרי. לכן כדאי לעשות לפני כן שיעורי בית, להציץ במגזינים ובאתרי אינטרנט, לסמן את מה שאהבתם ולאסוף לכם סגנון שמתאים לכם. חלק מהכיף מתחיל בתכנון....

 


אודות מחבר המאמר

אוהב שיווק על שלטים באינטרנט ועוד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.