אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אריזות של מוצרים

אריזות של מוצריםמהי אריזה אפקטיבית ?

  1. אריזה צריכה להיות פונקציונאלית- נוחה לשימוש
  2. בעיקר בצריכה של שירות עצמי- על האריזה להיות בולטת. אריזה כיום היא חלק מתקשורת שיווקית. אריזה צריכה להיות אסתטית.
  3. אריזה צריכה להעביר מסרים אודות המוצר
  4. על האריזה להיות נוחה לשימוש
  5. האריזה צריכה להיות תומכת בתדמית המותג- אם המוצר הוא עממי, האריזה צריכה לשדר עממיות.

סוגי מבחנים:

  1. שאלונים רגילים- מציגים את המוצרים לאנשים ומבקשים מהם להתייחס לאריזות ואז הם אמורים לדרג אותן.
  2. סרגל COB- מראים לנדגם סרגל שמצד אחד יש פלוס ומינוס ובצד השני יש מספרים. הלקוח רואה את הצד עם הפלוס (מאוד אטרקטיבי) והמינוס (הכי פחות אטרקטיבי) ואילו הסוקר רואה את הצד עם המספרים. הלקוח מציב את המוצרים בהתאם לדעתו- ואילו הסוקר כותב את המספרים. את המוצרים מציגים על מדף כדי שללקוחות יהיה מספיק זמן להסתכל עליהם. יש סדרת שאלות:

א)      איזו אריזה הכי אטרקטיבית ואיך נראות לך השאר ביחס אליה?ב)      איזו אריזה משדרת שמדובר על מוצר איכותי ואיך נראות לך האחרות?ג)        איזו אריזה מעבירה את המסר שמדובר במוצר מתקדם ואיך נראות לך האחרות?ד)      איזו אריזה מעבירה את המסר שהגילוח בג'ל הזה נותן תחושה נעימה של גילוח, ואיך נראות לך האחרות?ה)      באיזו אריזה תבחר בפעם הבאה שתלך לרכוש ג'ל גילוח ואיך השאר ביחס אליה?אפשר לחשב ברגרסיה איזה מהפרמטרים ישפיעו הכי הרבה על כוונות קניה. ל- COB יש2 יתרונות:(1) יש תחושה של אינטרווליות ומרחקים. יש משמעות למרחקים- בזכות הסרגל.(2) מאפשרת השוואה הישירה בין האריזות

  1. מחקרים ממוחשבים למדידת זמן זיהוי- במחקרים האלו משתמשים בתוכנה שמציגה צילומים של מדפים שבהם רואים את המוצר באריזתו ליד מוצרים אחרים. האנשים צריכים לזהות את המוצר על המדף. לפעמים לוקח למישהו כמה שניות לזהות את המוצר, או שלוקח לו חלקיקי שניות- וככה מודדים את זה.

להיות בולט זה לא מספיק. חשוב שהאריזה תהיה בולטת ביחס לרקע ולמוצרים שנמצאים לידה על המדף.לדוגמא: במדפי הויטמינים וה ביטוח רכב - כל המוצרים מאוד דומים אחד לשני. ואם רוצים לבלוט שם מאוד קל. גם בתחום שעוני יד ובתחום טבעות אירוסין הדבר הינו קל מאוד להתבלט- יש הטיה לכיוון המותגים הידועים. - בדר"כ אריזה חדשה מקבלת ציונים התייחסות טובה יותר מאשר האריזה הישנה (בתנאי שהאריזה החדשה לא ממש נוראית). אם למשל מתקבל תיקו סימן שהאריזה החדשה לא ממש טובה. זוהי טעות סיסטמטית שמביאים בחשבון. מבחן t בלתי תלוימבחן לסולמות אינטרוואלי ומעלה - יש משמעות לממוצעים.בודקים האם יש הבדל מובהק בממוצעים של שתי קבוצות. נבחן את שביעות הרצון של סטודנטים במרכז בין בתי הספר השונים. בי"ס למנע"ס - ממוצע 4.2 ומשפטים בממוצע - 4.8 - האם ההבדל הוא הבדל אמיתי ? האם בבי"ס למשפטים יותר מרוצים מאשר במנע"ס ? כדי לדעת אם ההבדל מובהק - צריך לדעת 3 דברים:

  1. ההפרש בין הממוצעים
  2. סטיית התקן של כ"א מהאוכלוסיות
  3. תלות במספר הנגדמים

אנחנו מקבלים 2 עקומות נורמאליות ונרצה לדעת מהי מידת החפיפה בין הממוצעים. אם סטיית התקן גדולה - הסיכוי לחפיפה יותר גדול. הטכניקה מחשבת את שלושת הגורמים הללו כדי לברר האם יש מובהות.ביצוע בפועל - נשווה בין בעלי תואר ראשון לבין בעלי תואר שני - Analyze - Compare Means - Independent t Test. נגדיר את המשתנים = המשתנים התלויים. נעביר את כל הנתונים - Test Variables ובשלב שני נבחן את ה- Grouping Variables - אילו שתי קבוצות נרצה להשוות - בין בעלי תואר ראשון לבעלי תואר שני.מקבלים שני סימני שאלה - צריך להגדיר Define Groups - השוואה בין קבוצה 2 לבין קבוצה 3 (מתוך סך האפשרויות).מתקבלות 2 טבלאות - סטטיסטיקה תיאורית של שתי הקבוצות, והממוצעים של שתי הקבוצות. רואים את ההבדלים בין 2 הקבוצות שבדקנו - תואר ראשון ותואר שני (הבדל קטן או גדול). בטבלא הבאה רואים כבר את תוצאות המובהקויות - המסקנה של מובהקות היא שבממוצע, מנהלי מותג בעלי תואר שני תופסים את הכישורים להעביר פרזנטציה כחשובים יותר מאשר סטודנטים לתואר שני.מבחן t  תלוימבחן זה עושה את אותו דבר אבל הוא בוחן הבדלים לגבי משתנים של אותו נגדם. מבחן שבודק חשיבות מול שביעות רצון מפרמטר מסוים. במקרה זה אוו אדם ענה גם על חשיבות וגם על שביעות רצון. מבחן זה בודק האם יש מובהקות בין התשובות של אותו אדם בין חשיבות לבין שביעות רצון.מה יותר חשוב מבחינת התכונות ? כאן עושים מבחן t תלוי.Analyze - Compare means - Pared Sample t-Test.מסמנים שתי תכונות ובודקים אותם. במקרה זה קיבלנו מובהקות בכל הזוגות שנבדקו. 


אודות מחבר המאמר

הכותב מתעסק בניהול אתרי טיסות ואתרי גני אירועים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.