אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פורקס: האם המיתון בארץ הגיע לסיומו?

בנק ישראל הודיע אתמול (ב') כי מהיום הוא יפסיק לרכוש 100 מיליון דולר ביום. עם זאת, הבנק ימשיך לרכוש דולרים "כראות עיניו", כך שהוא עדיין עשוי להעניק תמיכה לדולר. נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, דיבר על הצפוי כבר בשבוע שעבר, ואתמול הכריז על כך באופן רשמי.

משמעות הדבר שבנק ישראל ימשיך להתערב בשוק המט"ח המקומי כראות עיניו, רק שמהיום הוא לא יעשה זאת בצורה קבועה, אלא "כאשר השינויים בשער החליפין של השקל לא תואמים את התנאים הבסיסיים של המשק או כאשר שוק מט"ח לא מתפקד כיאות", כפי שהתבטאו בבנק ישראל.

בנק ברקליס קפיטל, שמעריך כי המיתון בארץ הגיע לסיומו, צופה כי בנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.25% בחודש ספטמבר, ושהדולר ימשיך להיחלש ויגיע ל-3.6 שקלים עד סוף השנה, ואז יתייצב ברמה זו.

בשוק המסחר במטבע חוץ העולמי (פורקס) הדולר המשיך את המגמה שהחל ביום שישי לאחר פרסום נתוני האבטלה בארה"ב כאשר התחזק מול כל המטבעות המובילים.

המטבע היחיד ש"הרס" לדולר האמריקאי את החגיגה, היה היין היפני שהתחזק בצורה משמעותית ביותר, וזאת על רקע הירידות בשווקי המניות בעולם שהסיטו את המשקיעים למטבע המקלט היפני.

מטבע נוסף שמפגין מגמה ברורה הוא הלירה שטרלינג, שממשיכה להיחלש בעולם על רקע הגדלת תכנית הרכישות של נכסים רעילים על ידי הבנק המרכזי של אנגליה (BOE). פירוש הדבר הוא הגדלה של היצע המטבע בשוק. ולפי חוקי הכלכלה הגדלת ההיצע מביא לירידה במחיר. זו הסיבה המרכזית לירידת ערך המטבע.

היום מתחילים הדיונים המוניטריים של הפד, אשר יתמקדו בשוק העבודה ובשוק הדיור. בסיומם (מחר) הפד צפוי להכריז על גובה הריבית במדינה, אשר לא צפויה להשתנות, אלא אם כן יתגלו סימנים נוספים להתאוששות מפתיעה בכלכלה האמריקאית. הבנק המרכזי של יפן (BOJ) השאיר הלילה את הריבית במשק על כנה, ברמה של 0.1%.

עליה משמעותית במחירי הסוכר. האופציות על המסחר בסוכר מצביעות על עליית מחירים של 44% בגלל הפגיעה בקצב קציר הסוכר בהודו וברזיל, שמצביעה על מחסור של סוכר בעולם זו השנה השנייה ברציפות. גשמים בדרום מרכז ברזיל מעכבים את קציר קנה הסוכר כמו גם מסרים בדבר ירידה בתפוקה מהודו, מקסיקו, תאילנד ופקיסטן. מחיר הסוכר טיפס השנה ב-76% לרמה הגבוהה ביותר מאז 1981.


אודות מחבר המאמר

מומחה מסחר במט"ח, Forex, מניות, חוזים עתידיים ו-CFD's

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.