אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תוספי מזון לחיזוק הגוף

התזונה המודרנית רחוקה מלהכיל את כל   כמות המינרלים והוויטמינים היומית החיונית לגוף. כדי להשלים את הצריכה יש לקחת תוספי מזון. תוספי מזון פועלים בשלל תחומים כמו: מערכת העיכול, שינה איכותית, כאבים, ספורט, לחץ דם ועוד. 

 

סידן – חשוב ביותר לתפקוד השרירים, ולפעילות כלי הדם, הפרשה של הורמונים ועוד. המינרל נוטל חלק חיוני בתהליכי בניית השלד. כאשר הבנייה היא בקצב נמוך יותר מההריסה, מסת העצם קטנה ועולה הסיכון של בריחת סידן. 

הסידן קיים במוצרי חלב, בירקות, סויה, סרדינים, אגוזים וכו'.

תוסף הסידן ניתן באמצעות טבליות ויש לצרוך 1,200 מ"ג לאנשים שעברו את החמישים.

 

ויטמין די – מסייע לספיגה של הסידן בגוף ותורם לחיזוק מערכת החיסון. הוויטמין מסייע במניעת מחלות כמו רככת שעלולה להתרחש אצל ילדים ובריחת סידן בגיל מבוגר. הוויטמין מגיע מחשיפה מבוקרת אל השמש וקיים במוצרים כגון: מיץ תפוזים מועשר, כבד ועוד. בתוספי התזונה קיים ויטמין D2  או D3  שהוא יעיל בהרבה.

 

ויטמין סי – משתתף בשלוש מאות פעולות בגוף ועוזר לו לספוג את  הסידן בעצמות. עוזר בספיגת הברזל , בפירוק של כולסטרול בדם,  ייצור קולגן ועוד. חיוניותו של הוויטמין היא שהוא אנטי אוקסידנט המצמצם את נזקי הרדיקלים החופשיים ומחזק את מערכת החיסון. הוויטמין מסייע במניעת מחלות כמו סרטן, מחלות חורף ועוד. האדם אינו מייצר את הוויטמין וחייב לצרוך אותו מהמזון ומהתוספים. הוויטמין מצוי בירקות רבים, פירות ומיצי הדר. תוספי המזון מכילים את הוויטמין בנפרד או בשילוב עם ויטמינים אחרים. העדר של ויטמין סי גורם  לכאבי מפרקים, מערכת חיסון מוחלשת, אנמיה וכו'.

 

מגנזיום - הוא חשוב ביותר בבניית העצמות וכמחצית מכמותו נמצאת בשלד. תפקיד המגנזיום הוא לשמור על קצב לב יציב, לשמור על תפקוד מערכת העצבים והשרירים, לחזק את מערכת החיסון וכו'. העדר מגנזיום נגרם בשל תזונה לא נכונה או מחלות במערכת העיכול ובכליות. החוסר שלו מתבטא בעייפות, בחילות, חולשה וכו'..

מגנזיום מסייע במניעת מחלות לב, אוסטיאופורוזיס ועוד.

המגנזיום נמצא בירקות הירוקים, בקטניות כמו אפונה, אגוזים כמו קשיו וכו'.

תוספי המזון  כוללים מגנזיום ומינרלים נוספים. נשים שעברו את גיל 31 צריכות ליטול 320 מ"ג ליום. הגברים צריכים ליטול 420 מ"ג ליום.

ויטמין B12 – הוא ויטמין חשוב ליצירת תאי דם אדומים בגוף ולמערכת העצבים. כאשר יש חוסר בוויטמין זה נוצרות רמות גבוהות של הומוציסטאין  שיכולות להוביל למחלות לב. חוסר בוויטמין גורם להפחתה בחומרים שהגוף זקוק להם למטבוליזם של המוליכים העצביים.

לוויטמין יש חשיבות רבה לרמת האנרגיה שלנו וחסר שלו מוביל לעייפות וחולשה, חוסר תיאבון , אנמיה ועוד.

אנשים שיש להם חוסר בוויטמין זה צריכים לקבל תוסף בכמות של כ-2,000 מ"ק ליום מינימום. הוויטמין נמצא במזונות כמו: דגי סלומון, טונה, כבד, יוגורט וכו'.  תוספי המזון של הוויטמין ניתנים בצורתו הפעילה. כדאי לקחת את הוויטמין בשילוב עם ויטמין סי  על מנת להגביר את ספיגתו.

הומאופתיה


אודות מחבר המאמר

הומאופתיה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.