אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיזבון ומנהל עיזבון

עיזבון הוא המקרקעין, הכספים והמיטלטליןאותם מוריש אדם שנפטר. גם חובותיו נכללים בירושה וצריך לסלקם לפני חלוקתה. מנהל עיזבון מתמנה אם המצווה השאיר אחריו במקרים בהם המוריש הותיר עיזבון הדורש ניהול נכון על מנת לשמור על הזכויות של הנהנים. אם ישנה הסכמה לגבי האדם שישמש בתפקיד מנהל העיזבון,  יש להגיש בקשה לרשם לענייני ירושה. אם לא קיימת הסכמה לגבי זהותו, צריך להגיש את הבקשה לבית המשפט והוא יחליט לגבי זהותו של מנהל העיזבון. במקרה והוא מונה על ידי בית המשפט, על המנהל לבצע פעולות לפי הוראותיו. מנהל העיזבון צריך לתת את הסכמתו לתפקיד, אחרת מינויו אינו תקף.

 

מי מתאים לתפקד כמנהל עיזבון?

מנהל העיזבון יכול להיות אדם או תאגיד. לא חייבים למנות מנהל עיזבון ואחד היורשים או כולם יכולים לנהל אותו לבדם. במקרים בהם אחד היורשים הוא קטין או פסול דין או שניהם, או כאשר קיימים חילוקי דעות בין היורשים, בית המשפט ימנה מנהל לעיזבון. מנהל העיזבון יכול להיות אדם שהמצווה נקב בשמו בצוואה כמנהל עיזבון. בית המשפט יכול שלא למנות את מנהל העיזבון שהוזכר על ידי המוריש.

 

מהו משך פעילותו של מנהל העיזבון?

לאחר מות המצווה, מתמנה לעיתים מנהל עיזבון זמני שצריך לשמור על העיזבון עד למינויו של מנהל קבוע. תקופת מינויו של המנהל הזמני היא שישה חודשים  אם לא נכתב אחרת בצו המינוי. מנהל זמני יכול להתמנות ממותו של המצווה ועד לצו קיום הצוואה.  המנהל הקבוע פועל במשך שנתיים אלא אם צוין פרק זמן אחר בצו המינוי. ניתן להאריך את מינויו של מנהל העיזבון על ידי הגשת בקשה בבית המשפט.

 

מהם הסמכויות של מנהל העיזבון?

תפקידיו של מנהל העיזבון הם: ריכוזם של הנכסים, לנהל אותם, לדאוג לתשלום החובות, חלוקת מה שנותר בין היורשים לפי צו הירושה. מנהל העיזבון פותח חשבון בנק השייך לעיזבון וכל התשלומים לטובת העיזבון יופקדו בו, יחד עם מעקב אחר הוצאות והכנסות. במידה והמצווה החל בהליכי תביעה כלשהם טרם מותו, מנהל העיזבון מוסמך להמשיך בהליך המשפטי ולדאוג לגביית כספים המגיעים לעיזבון. בנוסף, בסמכותו, להגיש תביעה כנגד הגורמים השונים וגם לגונן  על העיזבון  בפני תביעות, במקביל. מנהל העיזבון יכול ל הגיש תביעה של פינויו של נכס השייך לעיזבון, לנקוט בהליכים של פשיטת רגל כנגד מי שלא משלם חובות של   העיזבון ועוד. מנהל העיזבון פועל תחת ההוראות של בית המשפט והוא חייב  להיות ניטרלי. עם אישור של בית המשפט, מנהל העיזבון רשאי למכור, להשכיר או לשעבד כל נכס בעיזבון. מנהל העיזבון אחראי לתשלום כל חובות העיזבון לפני חלוקתו בין היורשים.

 

מהו שכרו של מנהל העיזבון?

מנהל העיזבון מבצע פעולות משפטיות וגם ביצועיות ומקבל שכר על עבודתו מהעיזבון, עבור כל הפעולות שהן טבעיות לעבודתו. לצורך תפקידו. שכרו המרבי אותו קובע בית המשפט הוא 3% מהשווי של העיזבון.  כאשר מנהל העיזבון מעביר פעולות שונות שהם חלק טבעי מעבודתו לידי בעלי תפקידים אחרים, עליו להפריש להם משכרו. אם הוא מבצע פעולות חריגות הכוללות תביעה בבית המשפט בשם העיזבון,  הוא מקבל יותר שכר. אם שכר שירותי עורך דין, רואה חשבון וכו' לצורך פעולות אלו, הם מקבלים את השכר הנוסף.

תביעת צו ירושה


אודות מחבר המאמר

http://will-il.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.