אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לדעת יותר על אימוץ בישראל

אימוץ ילד הוא תהליך אשר ילד ביולוגי מתקבל אצל משפחה זרה, והפיכתו באופן חוקי לחלק מהמשפחה המאמצת. אימוץ כרוך בדרך כלל בביטול הזכויות והחובות החוקיות של המשפחה הביולוגית כלפי הילד והעברת חובות וזכויות אלה למשפחה המאמצת. בתום תהליך האימוץ, ההורה המאמץ הופך ההורה של הילד המאומץ לכל דבר ועניין.

בניגוד למדינת אחרות במערב כגון ניו זילנד, אוסטרליה, קנדה וחלק ממדינות ארה"ב אשר בהן הכלל הוא האימוץ הפתוח והחריג לו הוא האימוץ הסגור, בישראל זה לגמרי ההפך, כאשר הכלל הוא האימוץ הסגור והחריג לו הוא האימוץ הפתוח.

אימוץ סגור כוונתו ניתוק מוחלט ממשפחת המקור, כלומר המשפחה הביולוגית. מרגע האימוץ מתנתק הקשר בין הילד המאומץ לבין הוריו הביולוגיים וכן חל חיסיון הדדי בין ההורים הביולוגיים לבין ההורים המאמצים. בעת הגיע הילד המאומץ לגיל 18 רשאי הוא לפנות לשירות למען הילד ולבקש לפתוח את תיק האימוץ שלו, אם ובמקרה יירצה לברר מי הם הוריו הביולוגים.

לחילופין, באימוץ פתוח הקשר בין ההורים הביולוגים לבין הילד אשר מסרו לאימוץ יכול להתקיים במידה והצדדים יירצו ובנוסף בין ההורים המאמצים להורים הביולוגים. הקשר יכול להיות מצומצם לכדי החלפת מידע בלבד בין המאמצים לבין הביולוגים, למשל: החלפת מכתבים, שיחת טלפון אחת לשנה או רק בחגים. הקשר יכול להיות רחב יותר באמצעות מפגשים קבועים בין המאומץ לבין הוריו הביולוגיים ולעתים אף בין המאומץ לבין אחיו הביולוגיים.

מחקרים שנעשו בתחום האימוץ מגלים כי קיים חור שחור אצל המאומצים באימוץ הסגור, כיוון שכל חייהם הם עסוקים בשאלה מיהי משפחתם ה"אמיתית". גם בהגיעם לגיל 18 הם אינם ממהרים לפתוח את תיק האימוץ, שכן קיים חשש גדול בידיעה האמיתית מי הם הוריהם הביולוגים. כל חייהם הם חיים בפנטזיה אודות הוריהם הביולוגים; האם הם הורים עשירים ומשכילים אשר לא יכלו לגדל את ילדם או שמא ההורים נרקומנים מחוסרי בית.

בישראל, ההלכה המשפטית היא כאמור האימוץ הסגור, אולם יש משפחות אשר מקיימות בהסכמה אימוץ פתוח וברובן הקשר עם משפחת המקור הוסיף ביטחון להורים המאמצים ותרם גם לילדים שקט ושלווה כי אין להם צורך לחיות במרדף אחר הוריהם הביולוגים. תנאי חשוב לקיום האימוץ הפתוח הוא כמובן הסכמת ההורים המאמצים וההורים הביולוגים כדי שיוכלו לשתף פעולה ביניהם. בישראל לא נתקבלו עד היום בקשות בבית המשפט לאימוץ פתוח (למעט מקרים של בני משפחה אשר ביקשו לאמץ את בן משפחתם). בשנת 2006 הוגשה על ידי משרדנו בקשת רשות ערעור, חסרת תקדים, בפני בית המשפט העליון אשר מטרתה להחיל את סוגיית האימוץ הפתוח במקרים מסוימים גם בארץ.

אמנת האג


אודות מחבר המאמר

http://kid-kidnapping-law.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.