אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

שירותי השמה יעוץ והכוונה תעסוקתית

שירותי השמה יעוץ והכוונה תעסוקתית

בעבר הלא רחוק, חיפוש עבודה היה מתבצע באמצעות מודעות דרושים בעיתונים או המלצות של קרובי משפחה ומכרים. הגיוסים היו על בסיס ראיונות של מקומות העבודה, ולכן כוח האדם היה מתאים לעתים פחות ולעתים יותר. כך נוצר צורך בגורם המקשר בין שתי החוליות של שוק העבודה: העובדים, שלא תמיד יודעים בדיוק מה הם רוצים ולמה הם עשויים להתאים ומנגד החברות, שלא תמיד יודעות להגדיר מה הן מחפשות או כיצד לחפש את האנשים המתאימים לחיפושים אלה. לשם כך הוקמו חברות המתמחות במתן שירותי השמה, ייעוץ והכוונה תעסוקתית. שלושה שירותים אלה מהווים את כל מה שדרוש לבית עסק כדי לקלוט את העובד המתאים ביותר בזמן ובעלות הקטנים ביותר, ובמקביל את כל הדרוש לעובדים על מנת לכוון לעבודה המתאימה ביותר לרצונותיהם ולדרישותיהם. שירותי השמה, ייעוץ והכוונה תעסוקתית כוללים את המרכיבים הבאים:

השמה

שירותי השמה היא התהליך הבסיסי של כל החברות. בתהליך זה פונות חברות הנותנות שירותי השמה לבית העסק על מנת להבין את צרכי הגיוס שלו. לאחר מכן הן פונות למאגר כוח האדם שברשותן על מנת לסנן קורות חיים, לברור את העובדים המתאימים באמצעות מבדקים ומרכזי הערכה ולבצע ראיונות התאמה למשרה. לאחר החיבור בין העובדים לבתי העסק מתבצעת לרוב גם הדרכה ובדיקת ההתאמה לאורך זמן.

ייעוץ והכוונה תעסוקתית

ייעוץ והכוונה לבחירת תחום תעסוקתי משמשת עבור עובדים אשר רק סיימו לימודים או בחרו לשנות את תחום הקריירה שלהם. רבים לא יודעים לא רק במה הם רוצים לעסוק, אלא גם במה הם עשויים להיות טובים והיכן הידע והכישורים שלהם עשויים לספק את התועלת המרבית. שירותי ייעוץ כוללים מבחנים ומבדקים אשר מספקים תשובות לשאלות אלה ומכוונים את העובדים למקומות העבודה המתאימים.

היום לא כל החברות מספקות שירותי השמה, ייעוץ והכוונה תעסוקתית, אך מרבית החברות מספקות לפחות חלק משירותים אלה. הן כעובד והן כבית עסק, מומלץ לשקול היטב באיזו חברה אתם בוחרים לבחירת ההתאמות העתידיות שלכם. חברות המספקות סל של שירותי השמה, ייעוץ והכוונה תעסוקתית יבטיחו לכם את העתיד השקט ביותר.

במסגרת תהליך חיפוש העבודה יש משקל גדול לאופן החיפוש הן מבחינת מקורות גיוס והן בהצגה העצמית. כמומחים בתחום הגיוס אנו יודעים איך ועל מה כדאי לשים את הדגש במהלך חיפוש העבודה בשלביו השונים: שליחת קורות חיים, ראיון טלפוני, ראיון אישי ומבחני מיון. אנו נותנים שירותי יעוץ אלה למחפשי העבודה בתחומים השונים לרבות למשוחררי קבע בתהליך השתלבותם בשוק עבודה האזרחי כספק מורשה של משרד הבטחון .


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.