אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

למה צריך סופרמרקטים?

סופרמרקטים הינם חנויות שבהם ניתן לקנות מוצרי מזון שונים באופן עצמאי. סופרמרקטים רבים בנויים על משטח אחד רחב ידיים ומרכזים בתוחם מוצרים מכל הסוגים והמינים. ניתן למצוא גם מוצרים שלא קשורים לתחום המזון. ישנם סופרמרקטים אשר מציעים באותו מתחם גם בית קפה, קפיטריה, חנויות צילום, חנויות תכשיטים, בגדים, תיקים ועוד. אוכל הוא מצרך בסיסי לאדם. כל שבוע המקרר מתרוקן צריך ללכת ולקנות אוכל בכדי למלא אותו. הסופרמרקטים השונים מציעים מקום אחד בכדי למלא צורך זה.

מגוון המוצרים

סופרמרקטים מציעים למכירה מגוון עצום של מוצרים בכדי לעזור לקונים למצוא את כל המוצרים אשר קיימים בשוק. כל המוצרים מסודרים לפי מחלקות שונות בכדי להקל את האיתור של המוצרים השונים.

המחלקות מחולקות בדרך כלל לפי: מוצרים לאחזקת הבית, מוצרי חלב וגבינות, שתייה, בשר, דגים, מחלקת פירות וירקות, מוצרי מאפה, מקררים למזון קפוא, מחלקת מזון יבש, מחלקה של קופסאות שימורים, מוצרי היגיינה, ממתקים, דברי אפייה, כלי ניקוי וחומרי ניקוי, מוצרי תינוקות, מחלקה לחיות מחמד, מוצרים משרדיים ועוד.  

שירות עצמי

סופרמרקטים מציעים עגלות בכניסה למתחם שר נוח להסתובב איתם ולהניח בתוכם את מוצרי מזון השונים. הלקוחות עוברים באופן עצמאי בין המחלקות, בוחרים את המוצרים ומניחים אותם בעגלה. בחלק מן המחלקות, כמו מחלקת הבשר או מחלקת הגבינות, עומדים עובדים שנותנים את הסחורה לפי משקל או כמות לבקשת הלקוח.

סופרמרקטים לא רק למזון בלבד

בסופרמרקטים, כפי שהוזכר קודם, ניתן למצוא גם מחלקות שהן לא שייכות לתחום המזון. בזכות זאת, לא צריך להתרוצץ מחנות לחנות ואפשר למצוא הכול תחת קורת גג אחת. זה נוח מאוד ומבזבז פחות זמן.

קרוב לבית

סופרמרקטים ממוקמים לרוב במרכז מקום המגורים. הם מספקים מקום חנייה ופתוחים כמעט כל יום (יש כאלה שאפילו פתוחים במוצאי שבת) משעות הבוקר המוקדמות ובימים מסוימים עד שעות מאוחרות בלילה.

מחיר מוצרי מזון

בגלל גודל המקום וכמות המוצרים הנמכרת, סופרמרקטים מציעים לרוב מחירים יותר זולים מאשר בחנויות פרטיות וקטנות. לרוב בגלל שלל המוצרים ניתן למצוא מבצעים והנחות יותר מאשר בחנויות קטנות. חוסר התלות של סופרמרקטים באנשי שיווק גורם להם להציעה מחירים יותר נמוכים אך גם ליהנות מרווחים יותר גדולים על המוצרים.

סופרמרקטים מתפרסים על שטח רב ולפעמים גורמים ללקוחות לעבור מחלקות שלמות בשביל להגיע למוצר המבוקש. הלקוחות נחשפים למגוון מוצרים שאינם נמצאים ברשימה ולכן חשוב מאוד להקפיד לקחת את רשימת הקניות לסופר על מנת להימנע מקניות מיותרות.


אודות מחבר המאמר

צרכנות, קניות וכלכלה מעניינים אותי מאוד ולכן לרוב אני בוחר לכתוב דווקא על הנושאים הללו. אני גם מאוד אוהב את עידן האינטרנט כי אני מאמין שהרבה דברים פשוט לא היו אפשריים ללא השימוש באינטרנט.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.