אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תאונת דרכים במסגרת העבודה

תאונות עבודה הם שם כולל למגוון סוגי תאונות העלולות להתרחש במהלך העבודה. אחת מהתאונות  הנחשבות בהגדרה של ביטוח לאומי  תאונות עבודה הן תאונות הדרכים. תאונות אלה עלולות לקרות בנסיעה  אל העבודה או חזרה, במהלך נסיעות מטעם המעביד ועוד. מה עושים אם חלילה ארעה לנו תאונת דרכים במהלך העבודה?

 

  מה עושים אם נפגעים בתאונת דרכים במסגרת   עבודה?

יש להחליף פרטים כמו בכל תאונה, במקרה והיו מעורבים בה נהג או נהגים נוספים, כולל   מספרי הרישוי של הרכבים ומספרי הזהות והמידע על הנהגים. על הנפגע לתעד את מהלך התאונה: איך התרחשה התאונה, השעה והיום בו היא התרחשה, פרטים של עדי ראייה לתאונה, צילום של מקום התאונה. חשוב לרשום את הפרטים בצורה מדויקת כדי להוכיח שהתאונה אכן התרחשה בשעות העבודה.

 

פנייה אל המעביד

הנפגע צריך להחתים את המעביד על טופס 250 שהוא טופס המאשר כי אכן לנפגע  קרתה  לעובד ארעה תאונת דרכים במסגרת העבודה. בטופס זה נרשמים פרטי התאונה והמעסיק חייב לחתום עליו על פי חוק. לאחר שהמעביד חותם על טופס 250 על הנפגע לפנות אל רופא משפחה ולקבל אישורם מיוחדים לנפגע תאונת עבודה.

 

קבלת טפול רפואי

חשוב שהעובד יפנה  לטיפול רפואי באופן מיידי. במקרה שלנפגע אין פציעות חיצוניות ייתכנו פציעות אחרות או השפעות של התאונה על הגוף שיתפרצו בהמשך. העובד חייב ליידע את הרופא המטפל על כך שהתאונה התרחשה במהלך העבודה. הרופא חייב לתעד  זאת ועל הנפגע  לצלם את כל המסמכים המעידים על מהלך הטיפול הרפאי כולל בדיקות, הפניות,תרופות, וצילומים שנערכו לו. כל הטפולים הרפואיים אותם מקבל העובד בתקופה שלאחר התאונה חייבים להיאסף ולהישמר כולל  הנפגע פונה אל ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי. בוועדה עורכים  בדיקה רפואית לפיה יוחלט מהם אחוזי הנכות המגיעים לתובע. לפי אחוזי הנכות ייקבע גובה הפיצוי שיועבר לעובד מביטוח לאומי וזהו גם מרכיב חשוב בתביעה של חברת ביטוח הרכב.

 

אשור משטרה

לאחר שהנפגע מקבל טיפול רפואי עליו לגשת למשטרת התנועה ולהציג בפניהם את המסמכים הרפואיים כדי לקבל אישור משטרתי לגבי תאונת הדרכים.

 

פיצויים

מכיוון  שהנפגע היה מעורב בתאונת דרכים במסגרת עבודתו, הוא יכול לתבוע שני גורמים: הביטוח הלאומי וחברת ביטוח הרכב שלו.  הפיצוי של שני הגורמים לא יעלה על 100%. ביטוח לאומי נותן פיצויים על אובדן משכורות בעוד שחברת הביטוח מפצה על הפרשים ונזקים אחרים.    עובד בעל פוליסות ביטוח נוספות כמו ביטוח מנהלים זכאי לקבל מהם פיצויים נוספים. נפגע שנקבעים לו יותר מ-20% נכות לצמיתות זוכה לקצבת נכות חודשית קבועה. אם נקבעו לנפגע פחות מ-20% נכות הוא מקבל  פיצוי חד פעמי.

 

עורך דין המתמחה בתחום תאונות עבודה.

עובד שארעה לו תאונת דרכים במסגרת העבודה חייב ליצור קשר מיידי לעורך דין בתחום הנזיקין. העובד צריך להוכיח שהתאונה אמנם קרתה במהלך העבודה וזו משימה מורכבת וסבוכה למי שאין לו ידע משפטי. עורך הדין הבקיא ברזי החקיקהיודע כיצד לייצג את הלקוח בבית המשפט. עורך הדין יבדוק אם הייתה רשלנות של המעביד, איך ניתן להגדיל את אחוזי הנכות ועוד. העובד לא צריך להתרוצץ בין המוסדות השונים ולכלות את כוחותיו. הנפגע יכול להתרכז בהחלמה בעוד עורך הדין מטפל בתביעה.לפרטים נוספים כנסו -http://work-accident-law.com |יצוג בועדות רפואיות || נזקי גוף || נזקי גוף במרכז


אודות מחבר המאמר

http://work-accident-law.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.