אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך בוחרים חברת ביטוח

חברות הביטוח מהוות כיום גורם משמעותי בחיינו, אם כאשר הדברים נוגעים לרכישת ביטוח לרכב עבור כלי הרכב בהם אנו נוהגים, ביטוח משכנתא הנדרש על ידי הבנק למשכנתאות, ביטוח הדירה בה אנו גרים על תכולתה, ביטוח בריאות וכיסוי תרופות הבא להשלים את שירותי הבריאות אשר אותם ניתן להשיג באמצעות קופות החולים והמדינה, ביטוח סיעודי אשר בא להבטיח כי לא ניפול לנטל על קרובנו במידה ונקלע למצבים סיעודיים אשר ידרשו טיפול שוטף בנו או ביטוח וחסכונות פנסיונים אשר באים להבטיח כי גם לאחר אשר נזדקן ונצא לגמלאות ימצאו הסכומים הדרושים לקיומנו. ביטוח הולך ותופס נתח משמעותי יותר ויותר ככל אשר המדינה מתנערת מאחריות ישירה בטיפול בכל הנושאים הללו באמצעות מוסדות מסורתיים כביטוח לאומי וקופות החולים. בחירת חברת ביטוח, משום כך, אף היא עניין של מה בכך. כיוון ודברים כה רבים בחיינו תלויים וקשורים בבחירה נכונה של חברת ביטוח מהימנה אשר תוכל לספק את צרכנו בעת צורך או משבר, ואשר תשקף לנו מהימנה את מצבנו הכספי והביטוחי בכל רגע נתון, הדברים הופכים מורכבים.

שיקולים בבחירת חברת ביטוח

השיקול הראשון בבחירת חברת ביטוח הוא השיקול הכלכלי. חברת ביטוח טובה היא כזו אשר לה גב כלכלי איתן המבטיח אותנו מפני קטסטרופות כגון פשיטת רגל של חברת הביטוח ואיתו איבוד זכויותנו כמבוטחים מחד וייתכן שאף איבוד כספי חסכונותנו מאידך.

שיקול נוסף הוא שיקול התמחות חברת הביטוח. לחברות ביטוח שונות תחומי התמחות שונים אשר באים לידי ביטוי הן בתכני פוליסות הביטוח, והן ברמת המחירים עבור ביטוח אשר נרכש מהן. כאשר באים לרכוש פוליסת ביטוח בתחום מסוים, כדאי לברר מה הן חברות ביטוח מהתמחות בתחום ביטוח מסוים זה.

שיקול נוסף, חשוב לא פחות, היא רמת שקיפות המידע. שקיפות המידע מתבצעת בשלושה אופנים עיקריים: דיווח תקופתי על מצב חסכונותך ומצב הביטוחים שלך, מענה קולי טלפוני ומתן שירות באופן זה היזום על ידי המבוטח, ונגישות מידע באמצעות האינטרנט. חברות ביטוח מסוימות בחרו לקדם את נושא השקיפות באמצעות תחזוקת אתר מפותח אשר מאפשר לך גישה לחשבונותיך ובדיקה ישירה של מצב החסכון שלך. כשם אשר חברת ביטוח אחת השקיעה בהקמת תשתית אינטרנטית טובה, חברת ביטוח אחר השקיעה במערך הטלפוניה והתקשורת ושם תוכל להתעדכן באמצעות מוקדנים מיומנים.

רמת השירות חשובה אף היא. גם אם המידע שקוף, יש לוודא כי השירות הניתן בנושאי תביעות טוב אף הוא. סחבת מיותרת, בירוקרטיה והערמת קשיים על תובע במצוקה עשויים להתגלות ברגע האמת בלבד ולחולל מפח נפש גדול.


אודות מחבר המאמר

מרצה בענייני ביטוח

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.