אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

נהיגה בשכרות

אחת העבירות הנפוצות והמסוכנות ביותר היא הנהיגה בשכרות. האלכוהול השתלט על הצעירים והשילוב שלו עם נהיגה עלול להיות בעל תוצאות חמורות. המשטרה מפעילה אכיפה מוגברת על עבירת נהיגה זו והעונשים עליה הוחמרו. נהג שנתפס נוהג בשכרות חייב לשכור את שירותיו של עורך דין מרגע מעצרו.

נהיגה בשכרות מוגדרת כמי שיש בגופו אלכוהול באחוזים גבוהים יותר ממה שנקבע כמותר. גם נהיגה תחת השפעה של סמים מסוכנים נחשבת כנהיגה בשכרות וכן נהג ששותה משקה משכר בזמן הנהיגה. נהיגה זו פוגעת בכושר השיפוט של הנהג, במהירות תגובותיו, ראייתו והיא מסוכנת ביותר לעצמו ולסביבתו.

 השוטר רשאי לעצור כל נהג חשוד לבדיקת שכרות. אדם שלא מסכים לעבור את הבדיקה ייחשב כאילו   עבר את עבירת הנהיגה בשכרות. הבדיקה מתבצעת על ידי מכשיר "הינשוף" הבודק מהי רמת האלכוהול בנשימת הנהג על ידי נשיפה שלו. במקרים בהם מתעורר חשד סביר שהנהג שיכור או אם הנהג היה מעורב בתאונת דרכים, הוא יכול לדרוש ממנו לבצע בדיקת דם. בדיקות אחרות שהשוטר יכול לבצע הן לבקש מהחשוד  ללכת בקו ישר ולגעת באפו כשעיניו עצומות. בדיקה זו מאשרת את שליטתו של החשוד בגופו. בנוסף, אפשר לעקוב אחר אישוניו של הנהג,  לשוחח עימו כדי לבדוק אם הוא מצליח לדבר לעניין.

במקרה שנמצאו רמות אלכוהול בדם או בנשימת הנהג שהם מעל המותר, העונש הוא פסילת רישיונו למשך חודש. במקרה של תאונת דרכים העונש הוא פסילת רישיונו למשך 60 עד 90 יום, בהתאם לחומרת תוצאות התאונה.

בהמשך, מוזמן הנהג לדיון בבית משפט לתעבורה וקיימת אפשרות של פסילה מנהלית. אם הנהג מורשע בעבירה של נהיגה בשכרות העונש המינימאלי הוא פסילת רישיונו לשנתיים מינימום וקנס כספי. כשמדובר בנהיגה בשכרות בפעם השנייה, הנהג צפוי לפסילת רישיון למשך ארבע שנים לפחות. אם הנהג השיכור היה מעורב תאונת דרכים הוא צפוי לעונש מאסר.

עורך דין המומחה בדיני תעבורה יכול להוביל אל  קיצור העונש וקיצור זמן פסילת הרישיון. עורך דין מיומן ינסה להוכיח את חפותו של החשוד ולערער על אמינות ה"ינשוף", הנחשב ככלי בעייתי למדידת אחוזי האלכוהול. עורך הדין יכול לערער גם על אופן הבדיקה ולגלות אם היו בה ליקויים יש מקרים בהם שוטרים לא ממתינים רבע שעה כמתבקש מרגע שהנהג נעצר לבדיקת שכרות ועד לבדיקה עם המכשיר. השוטרים חייבים לוודא כי הנהג לא שתה, עישן, אכל או הקיא במהלך  רבע השעה הזו. השוטרים צריכים לבצע בדיקת כיול למכשיר כדי לוודא את דיוקו.  אם בדיקות אלה לא נערכות, תוצאות הבדיקה אינן מהימנות.

למידע נוסף בקרו באתרנו:http://traffic-law-il.com

עבירות תנועה בכביש || עורך דין תעבורה בתל אביב || תאונות דרכים בשגגה


אודות מחבר המאמר

http://traffic-law-il.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.