אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

עיצוב גרפי – עיצוב אריזות

עיצוב גרפי – עיצוב אריזות

בעולם המסחרי, אנו נמשכים לדברים יפים אשר מעוצבים בצורה אינטלגנטית ואטרקטיבית. לעיתים, מה שקובע אם נקנה מוצר או לא, הינו העיצוב והניראות של אותו מוצר. לאריזת המוצר יש תפקידים רבים, היא יכולה ליצור מארז פרקטי לנשיאת המוצר – בין אם זה קופסת קרטון, פלסטיק או שקית עטיפה. האריזה יכולה לספר לנו על המוצר שנמצא בפנים - היכן רכשנו את המוצר, מהו המוצר, מהם מרכיביו של המוצר ועוד. אריזה המעוצבת נכון תאפשר לשווק את המוצר בצורה אטרקטיבית אשר תמשוך את עיני הלקוחות.

להסתכל גם בקנקן...

טרם הטיפול באריזה על ידי גרפיקה ועיצוב, יש לתת את הדעת על צורתה של האריזה. מטרת האריזה היא להגן על המוצר ולאפשר לשאת אותו בבטחה. האריזה חייבת לשמור על המוצר בצורה מסודרת, אשר תציג את כל חלקי המוצר באופן שיאפשר למשתמש להתמצא בקלות. ישנן אריזות רבות שצורתן הגיאומטרית חופפת כמעט לחלוטין לקווי המיתאר של המוצר וישנן אריזות שעל ידי מבט אחד בהן ניתן לדעת מה הנפח של המוצר. אחרי שהתאמנו את האריזה למוצר מבחינה פיזית, נתחיל בעיצוב הגרפי, שלב משמעותי שהולך בד בבד עם העיצוב הפיזי של האריזה. על עיצוב האריזה לשקף את ערכי המותג וליצור בידול של אותו המותג מן המותגים המתחרים. האריזה הינה המעטפת החיצונית של המוצר וההזדמנות האחרונה של היצרן לקשור את הלקוח עם המותג שבנה.

שלבים בעיצוב אריזות

כדי לעצב אריזה, אנו חייבים לשאול מספר שאלות: מה השימוש של האריזה? האם היא תשמש לנשיאת המוצר או שהיא אריזת משלוחים? האם יש צורך באריזה שתגן על המוצר שבפנים? היכן המוצר נמכר, האם בחנות או באינטרנט? אם המוצר נמכר בחנות, האם הוא ימוקם בקדמת המדף? או אולי יונח על הרצפה? על שאלות אלו ואחרות המעצב גרפי ינסה לענות יחד עם הלקוח - בעל המוצר. בעזרת התשובות המעצב יוצר אריזה שתסייע בקידום המותג.


אודות מחבר המאמר

תואר ראשון, ספא בהרצליה, ביטוח רכב

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.