אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

צפניק- מחפרון

צפניק- מחפרון

מחפרון הינו כלי רכב המשמש לתעשייה, לחקלאות ועוד, כחלק מצמ"ה (ציוד מכאני הנדסי). הוא נקרא גם מעמיס דו- כפי, שופל או גם טרקטור. המחפרון הוא בעצם טרקטור יעודי קטן יחסית שעליו מורכבים יעה קדמי  ומחפר קטן בירכתיים. המחפרון הוא אחד הכלים הנפוצים ביותר באתרי בנייה, במיזמי הנדסה עירוניים ובתחזוקה שוטפת של כבישים ותשתיות אורבניות. היתרון הגדול שלו בניגוד לכלי צמ"ה כבדים ואחרים, הוא שהמחפרון יכול להתנייד על כבישים ועל דרכים סלולות.

נתוני המחפרון

המחפרון הומצא כבר בשנת 1953 על ידי מייסד חברת JCB, סיריל ג'וזף במפורד. הוא זה שביסס למחפרון את צורתו של הכלי שיש לו יעה קדמי ומחפר קטן על קבי טרקטור חקלאי.  רוכבו של הכלי הוא 2.5 מטרים לרוחבו לכל היותר ו- 4.5 מטרים לאורכו לכל היותר. היעה הקדמי למעשה הינו כף שעימה חופרים באמצעות ארבע זרועות הידראוליות, והמחפר הקטן האחורי הינו זרוע תלת מפרקית המצוידת ביעה אחורי קטנה יותר, המשמשת לשבירת אספלט הכנת תשתיות לקוי מים, חשמל וביוב ועבודות עפר קטנות אחרות. לנהג ישנו מושב ארגונומי לנוחות רבה וההיגוי נעשה באמצעות הגה בעל ידית, דוושת גז, דוושת בלם וידית הילוכים. יש למחפרון הספק עבודה ויעילות כלי כולל הקטנת צריכת הדלק הנשלטת על ידי חיישנים אלקטרוניים.

עוד שימושים למחפרון

המחפרון אשר יש לו מהירות מירבית של 30 קמ"ש משמש בנוסף גם להעברת חומרי בנייה ממקום למקום, נשיאת חפצים ביעה והעברתם ממקום למקום, חפירת חורים, סלילת דרכים ומדרכות, החלפת צנרת, סתימת חורים, נטיעת עצים, תקיעת שלטי דרכים וגדרות. את המחפרון נים ניתן לקנות בחנות כחדש, לקנות משומש כיד שניה או לשכור, כדי לחסוך לצורך עבודות בנייה או יישומים אחרים למחפרון באופן נקודתי.  


אודות מחבר המאמר

ניתוחים פלסטיים, רשלנות רפואית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.