אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דיני תעבורה בישראל

מה הם דיני תעבורה לעזאזל ולמה צריכים אותם? דיני תעבורה הם החוקים לגבי תחומי התחבורה (ביבשה). התפיסה שיש צורך בדיני תעבורה, איננה תפיסה ישראלית, אלא תפיסה עולמית. בעולם כולו מאמינים שכלי רכב בידי האדם  הוא כלי משחית, שבלא חוקים, האדם, כל אדם, יגרום בכביש לטרור תוך כדי פגיעה באחר ובעצמו.                                                                                                   במדינת ישראל, תחום דיני התעבורה שייך לשדה המשפט הפלילי, כאשר איכוף דיני התעבורה נעשה על ידי משטרת התנועה של מדינת ישראל, והגורם השופט את עברייני ועברייניות התנועה הוא בית המשפט לתעבורה.

העבריין נענש בדרכים שונות; למשל,   דו"חות משטרה  , קנסות או מאסר בפועל בבית כלא.

לעיתים נדירות, במקרים של עבריינות פושעת בכביש (בישראל, לצערנו, התנהגות כזו, מוצגת שוב ושוב וגורמת למוות של חפים מפשע) רשיון הנהיגה נשלל מעבריין או עבריינית התנועה, לעד. לצמיתות. לנצח.

"שיטת הנקודות" אשר כל נהג שני בישראל מקלל אותה היא שיטה אשר הוכיחה את עצמה, אנשים חושבים פעמיים לפני שהם מדברים בטלפון הנייד במכוניתם ללא דיבורית או לא חגורים או נוסעים במהירות גבוהה מן המותר בחוק.

 

תאונת דרכים  היא איננה מושג או מונח, אלא מציאות חיינו. אנו רואים תאונות דרכים בכל העת, חווים אותן או שומעים עליהן מפי בני משפחותינו אשר עברו אותן.

למרבה הפלא,  מהירות מופרזת  היא לא הגורם הישיר או היחיד לתאונת דרכים. נכון, תאונת דרכים יכולה להיות קטלנית יותר, כאשר המהירות גבוהה יותר, אך ברוב המקרים תאונת דרכים בישראל הינה תוצר של אי שמירת מרחק, חציית צומת סואנת באדום או אי עצירה בתמרור עצור.

 

לצערנו המציאות היום יומית שלנו תורמת להיכרותינו באופן חי (או לפחות משמיעה וצפייה באמצעי התקשורת) את המילים, המונחים והמושגים – מהירות מופרזת, תאונת דרכים, שכרות, דו"חות משטרה ושלילת רישיון. רבים ורבות מאיתנו אף נמצאים ונמצאות בקשר רציף וצפוף עם עורך דין תעבורה בשל הקנסות הרבים וה"נקודות" שצברנו.

מחשבה קדימה, דאגה לאחר כפי שהאדם הפרטי דואג לעצמו, מימוש של "ואהבת לרעך כמוך" והמציאות של כולנו תראה אחרת. במהרה בימינו, אמן כן יהי רצון.


אודות מחבר המאמר

בת 30+

כותבת...

ועוד...

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.