אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הדרכת טיולים בשירות לאומי

"קום והתהלך בארץ"... ארץ ישראל היא ארץ מיוחדת במינה המאגדת תחת כיפת שמים לא גדולה, נוף מדברי, יערות ירוקים, הרים וגבעות, משעולים ושבילים, נחלים ואגמים, ודאיות ומכתשים, עתיקות ומבנים מודרניים, ארבעה סוגים שונים של ים, בעלי חיים רבים ואנשים מיוחדים. חובבי הארץ והטבע מוצאים עצמם נמשכים לתחום של הדרכת טיולים. הדרכת טיולים בשירות לאומי מהווה בסיס והתחלה לחולמים לגלות את הארץ מכל אבריה ועבריה.

 

רוב רובנו, אזרחי מדינת ישראל, טיילנו בין שבילי הארץ, מי מבינינו יותר ומי בינינו פחות. בתי הספר היסודיים והעל יסודיים, עורכים לילדי בית הספר טיולים יומיים ושנתיים במטרה להעמיק את הקשר של התלמידים למדינת ישראל, להעניק להם העשרה תרבותית וערכית לצד העשרה חברתית, ולתת להם צוהר להכרת אורכה ורוחבה של הארץ.

 

בנוסף, ישנם גופים ומוסדות שונים העורכים גם הם סיורים וטיולים בארץ – ארגוני גימלאים, מוסדות חינוך מיוחד, מוסדות לנפגעי נפש, ארגוני נוער שונים, חיילים, סטודנטים, אורחים מחו"ל ועוד. הדרכת טיולים, על כל גווניה, מאפשרת, מעבר לטיול הרגלי עצמו, גם העשרה מעמיקה לגבי היסטוריה, עתיקות, אקלים, בעלי חיים ורבדים אקולוגיים הקשורים למסלול הטיול עצמו.

 

הדרכת טיולים בשירות לאומי מאפשרת לבנות ובני שירות לאומי אשר הטבע והאדמה מהווים חלק גדול מהם, ואשר מרגישים שליחות חינוכית וחברתית בהענקת העשרה וידע לחניכים ולמטיילים אודות משעוליה של הארץ ונפלאותיו של הטבע, לממש את אהבתם וערכיהם אלו. 

 

עמותות השירות הלאומי השונות, בשיתוף עם ארגוני טיולים כאיגוד המדרשות (מדרשות טיולים), החברה להגנת הטבע, ארץ מורשת ואיגוד הטבע והגנים, פותחים דלת עבור המתנדבים המעוניינים להדריך טיולים במסגרת השירות הלאומי.

 

הדרכת טיולים דורשת מהמתנדבים אהבה וחיבור לטבע ולארץ לצד יכולות הדרכה והנהגה. הבנות והבנים המשרתים כמדריכי טיולים, מלווים קבוצות במגוון של טיולים, החל בסיורים יומיים ועד לטיולים שנתיים בני כמה ימים. המתנדבים עוברים במהלך חודשי הקיץ, לפני תחילת השירות הלאומי, קורס להדרכת טיולים (קורס מורי דרך), המכשיר אותם ומעניק להם תעודה מוכרת מטעם משרד העבודה והרווחה, לעסוק בהדרכת טיולים – ראשית במסגרת השירות הלאומי, ולאחר מכן גם באזרחות. הדרכת טילים בשירות לאומי דורשת התחייבות של שנתיים כמדריך או מדריכת טיולים, במסגרת שירות לאומי.

 

כיום, יותר ויותר מתנדבים ומתנדבות של שירות לאומי, מחפשים הדרכת טיולים בשירות לאומי מתוך חיבור מחודש לאדמת המולדת ולטבע הבראשיתי. הדרכת טיולים בשירות לאומי הינו חשוב, ערכי ומוסרי, ואף מקדם את המתנדבים בחייהם לאחר סיום השירות הלאומי.

 

 

 


אודות מחבר המאמר

האגודה להתנדבות - שירות לאומי איכותי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.