אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ניהול משברים בשעת אסון

כיום, אחת השיטות הטובות של ניהול משברים היא להימנע מהתרחשותם. הכוונה היא להכין את החברה או הארגון בצורה הטובה ביותר, כך שיהיו ערוכים לכל משבר, להכין צוות ניהול משברים מקצועי ומנוסה – הכל כדי שבשעת משבר יידעו כולם כיצד להתנהל.

עם זאת פעמים רבות, צצים משברים ואסונות שלא ניתן להתכונן אליהם כראוי. למשל, אסונות טבע או פיגועי טרור, איתם צריכים להתמודד ראשי המדינה ובכירי המשק. במקרים כאלו, ניהול משברים חייב להיות יעיל ומיידי, על מנת שלא יגרור אחריו משבר נוסף כתוצאה מטיפול לקוי. ישנן מספר משימות עיקריות שצריך לבצע בשעת אסון.

המשימה הראשונה – הקמת מרכז פיקוד

המשימה הראשונה העומדת בפני צוות ניהול משברים בשעת אסון, היא למצוא מקום אשר ישמש כמרכז פיקוד ושליטה מרכזי של כל הצוותים המטפלים בנושא, כמו למשל: צוותי חילוץ, צוותים רפואיים, מכבי אש, כוחות משטרה, אנשי דוברוּת ועוד. 

חשוב מאוד למַנות מנהל אחראי אשר ירכז את האחריות ואת אופן ההתנהלות של כל צוות כזה. ראשי הצוותים הם אלו שישבו בישיבות חירום ויקבלו יחד החלטות, אותן ידאג כל מנהל צוות להעביר לאנשי המקצוע עליו הוא אחראי. באופן הזה תיווצר היררכיה אשר תשמור על הסדר ותקל על הביצוע.

המשימה השנייה – קשר עם התקשורת

המשימה השנייה עליה אמון צוות ניהול משברים היא יצירת קשר מסודר עם אמצעי התקשורת השונים והעברת דיווחים שוטפים והנחיות לאוכלוסיה. חשוב מאוד להנחות את האוכלוסייה כיצד עליה לנהוג, היות ובמקרים כאלו גוברת הסכנה להתפתחות תגובות של פאניקה והיסטריה אשר יקשו על ניהול משברים באופן יעיל ומהיר.

כמו כן, משבר מסוג זה יכול לגרום לאיבוד החלק האנושי שבאדם. אנשים רבים מרגישים כי נפרצו כל הגבולות ויוצאים למסע של בזיזה או פגיעה באזרחים תמימים. לכן, חשוב מאוד להוציא אל הרחובות גורמי אבטחה שישמרו על הסדר ויעניקו לתושבים תחושת ביטחון.

המשימה השלישית – מניעת אסון נוסף

המשימה השלישית עליה אחראי צוות ניהול משברים היא הכנת צוותים שתפקידם להתרכז במניעת אסון נוסף. הן באסונות טבע והן באסונות טרור, אחד הפחדים הגדולים הוא שיתרחש אסון נוסף. אנשי ניהול משברים יטפלו בנושא ויקימו מערכים וצוותים שתפקידם הוא איתור ומניעה של מצב כזה.


אודות מחבר המאמר

מאמר זה נכתב ע"י כותב תכנים מקצועי בחברת קידום אתרים - VPR

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.