אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

כל מה שרצית לדעת על תוכניות שותפים

אחת הדרכים לשווק היום מוצר או שירות באינטרנט ולהגיע ללקוחות חדשים, היא באמצעות מודל של תוכניות שותפים.בסיס הרעיון בתוכנית שותפים הוא תשלום פר תוצאה, כלומר התשלום הוא רק בעבור תוצאה שהתקבלה בפועל: חשיפה, ליד, מכירה או כל פעילות שהיא בעלת ערך נבחר עבורך כמפרסם.

מהי תוכנית שותפים?

תוכנית שותפים /רשת שותפים ,היא זירת תיווך המתווכת בין מפרסמים (בעלי מוצרים או שירות) לשותפים (בעלי אתרים/ בלוגים, כותבי תכנים בפורומים, מומחי שיווק באינטרנט, בעלי רשימות דיוור, מקדמים בפייסבוק או בגוגל, חברות טלמרקטינג ועוד). הרשת לומדת את צרכי המפרסם, פותחת לו קמפיין ומאפשרת לשותפים למשוך את התוכנית ולשווק אותה בכל ערוצים המתאימים. הכול עובר ומנותב דרך הרשת עצמה.

מה זה בכלל שותפים?שותפים הם בעלי אתרים/בלוגים, כותבי תכנים בפורומים, מומחי שיווק באינטרנט, בעלי רשימות דיוור, מקדמים בפייסבוק או בגוגל ולמעשה כל מי שפעיל באינטרנט ויודע כיצד לקדם את מכירת המוצר או השירות שלכם.

מדובר במשווקי אינטרנט המעמידים את המדיה והניסיון שלהם, לרשות המוצר או השירות שלכם, בקונסטלציה של תשלום פר הצלחה מדידה.

רוב השותפים משקיעים זמן ומשאבים על מנת לשווק את הקמפיינים שלכם, כך שהם דואגים לבניית תשתית אפקטיבית, כבר משלב ביסוס הקמפיין. בין אם מדובר בהקצאת שטח פרסומי באתר, הפצת תכנים באתרי מאמרים ברשת או בפורומים, בניית אתרי נישה בתחום, תקציב למודעות גוגל, מודעות בפייסבוק או בבניית דף אוהדים, ניהול קמפיינים במדיה חברתית, או כל פעולה אחרת המקדמת את תהליך המכירה ומניבה רווחיות.

השותפים לומדים את המוצר, מגדירים קהל יעד, בודקים אפיקי שיווק רלוונטיים ולמעשה מתפקדים כמשווקי מוצר לכל דבר. היתרון היחסי הוא שאתם כמפרסמים משלמים רק עבור תוצאות ומתנהלים למול גוף אחד למול רשת השותפים הפועלת כמתווך בנכם לבין השותפים.

אילו מודלים קיימים היום ברשת שותפים?קיימים חמישה מודלים מדידים, המאפשרים בדיקה של תוצאות:

תשלום על פי לידים (השארת פרטים) – CPL

תשלום על פי מכירה – CPS

תשלום על פי שיחת טלפון – CPT

תשלום על פי פעולה כגון הרשמה לאתר, או כל פעולה מדידה אחרת – CPA

CPC – תשלום לפי הקלקות/כניסות לאתר

האם כמפרסם אני יכול לשלוט על אמצעי הפרסום ?למפרסם יכולת להגדיר אמצעי פרסום רלוונטיים מבחינתו, כגון גוגל, פייסבוק, באנרים. השליטה על אמצעי הפרסום נמצאת אצל המפרסם ומוגדרת כבר בשלב העלאת הקמפיין, כך כל שותף מקבל החלטה איך והיכן הוא מפרסם. יחד עם זאת, על מנת להגיע לתוצאות אפקטיביות ביותר, חשוב לפתוח כמה ערוצי פרסום ולעבוד בהתאם להמלצת הרשת.

האם כמפרסם אני יכול לבחור את השותפים שלי ?במידה והינך מבקש לפתוח את התכנית לשותפים ספציפיים, הדבר אפשרי ונעשה בתיאום עם הרשת. פה נכנסת מומחיות מנהלי רשת השותפים אשר פועלים בשוטף למול אותם שותפים ויכולים להמליץ  לך כמפרסם על שותפים מתאימים לתכנית.

איך בכלל אני יודע על מה אני משלם ?לרשת שותפים ממשק דוחות המאפשר לך כמפרסם לקבל את כל המידע אודות הקמפיין, בכל פרק זמן נתון ולפי חיתוכים שונים. ממשק דומה אגב פועל גם למול השותף, כך שהכול נעשה בשקיפות מלאה. התשלום נעשה בהתאם להגדרת תנאי התוכנית, כאשר אתה כמפרסם חייב לאשר או לדחות את התוצאות שהביא השותף, על סמך מה שהוגדר והוסכם עמך בהסכם הראשוני.

לדוגמא, אם התוכנית הגדירה קבלת לידים מאזור גיאוגרפי מסוים, אתה ראשי לדחות ולא לשלם על לידים שהגיעו מאזור גיאוגרפי לא מתאים. כך גם לגבי הגבלות נוספות כמו ליד לא תקין, פרטים משובשים או כל מנגנון סינון אחר, שיאפשר לך לקבל תפוקה איכותית.


אודות מחבר המאמר

מיטל הדר היא הבעלים ומנכ"לית חברת Marketing Solutions, חברת שיווק און ליין מקוון תוצאות ליצירת לידים והכנסות. למיטל הדר ניסיון רב בעולם ניהול השיווק בכלל ומומחית שיווק בתחום האון ליין בפרט – התמקצעות בתחום השותפים (אפלייאט), ייעוץ ובניית תדמית למיתוג באינטרנט, בניית כלים שיווקים ממירים, והתמחות בגוגל ורשתות חברתיות.

www.marketings.co.il

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.