אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

דלתות כניסה - שימוש וחומר

 

בייצור דלתות כניסה קיימים חומרי גלם שונים. חומר נפוץ וקלאסי להכנת דלתות כניסה הוא העץ. בתחום עץ עבור דלתות כניסה קיימים סוגים שונים:

עץ גושני, הנקרא כך בשל היותו עשוי גוש אחד מאותו עץ. העץ הגושני מתאפיין בסדקים עמוקים למדי ובמראה גס, אך הוא נחשב לחומר גלם איכותי המקנה עמידות לאורך שנים.

עץ לבוד, שהוא חומר גלם המערב לוחות עץ מעובד עם חומרים נוספים. נחשב עמיד פחות אך גם זול יותר בשימוש עבור דלתות כניסה.

שימוש נוסף עבור דלתות כניסה הוא בעץ מלא טבעי, וסוג אחר הוא הפורניר המשמש לציפוי. הוא למעשה קליפה דקה של עץ שבזכותו מקבלות דלתות כניסה מראה טבעי.

שימוש נפוץ עבור דלתות כניסה הוא בעץ המהגוני שישמש לעיצובים קלאסיים.

בעיצוב דלתות כניסה האפשרויות הן רבות. בשל היותן של דלתות כניסה כה מרכזיות במראה המבנה, ניתן לגוון הן בעיצוב ובגימורים של דלתות כניסה והן בצביעתן.

העיצוב הקלאסי בגוון חום נפוץ ביותר ובזכותו מקבלות דלתות כניסה מראה פשוט, טבעי, נקי ויוקרתי.

בנושא עיצוב דלתות כניסה יש לקחת בחשבון את הסגנון המועדף על בעלי הבית:

אם אוירה חמימה וביתית היא השורה במעונם, ברור שעדיף לעצב עבור בית זה דלתות כניסה בגוון בהיר ומזמין ובעיצוב ביתי. מבחינת העיצוב – יש לשקול זגוגיות משולבות בתוך הדלת הן כאלמנט ליופי והן כאפשרות לכניסת אור.

לעומת זאת, אם יושבי הבית מחפשים דלתות כניסה יוקרתיות או שהאוירה בבית היא מעט סגורה וסטרילית, מומלץ לצבוע בגוונים כהים יותר.

אם דלתות כניסה הן עבור מבנה משרדי או רשמי יותר, יש לשקול גוון כהה ואף מתכתי .

לגבי עיצוב דלתות כניסה, ישנם דגמים קלאסיים כמו קוביות לרוחב הדלת, או מלבנים מאורכים לאורכה. בעיצובים יותר ייחודיים יוכנסו אלמנטים של קשתות, זגוגיות, ויטראז'ים ואפילו פיתוחים וגילופים על גבי הדלת.

על מנת ליצור מראה אחיד של דלתות כניסה רצוי לייצר את המשקופים מאותו סוג עץ. הדבר נפוץ ביותר בעץ גושני כאשר גם הדלת וגם המשקופים מיוצרים מאותו עץ.

 

נושא חשוב, אם לא מהחשובים ביותר בתחום דלתות כניסה הוא הבטיחות: מעל לכל חשוב שדיירי הבית ירגישו שהדלת מגינה על ביטחונם האישי ועל רכושם. כאן חשוב להשקיע בפתרונות נעילה מתקדמים הן לתחושת הבטחון והן כדי לחסוך באמצעי אבטחה אחרים. 

 

 

 


אודות מחבר המאמר

קומי קומי - שירותי ליצנים ליום הולדת, ליצן ליום הולדת ,תקליטן ליום הולדת ולשאר אירועים 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.