אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פיסול וריפוי באמצעות עיסות נייר

פיסול בעיסת נייר הינו אמנות עתיקה המבוססת על ערבוב שאריות וגריסי נייר עם חומרים מאגדים על מנת ליצור חומר רך וגמיש הניתן לעיצוב ופיסול. חומרי הגלם הבסיסיים הנדרשים עבור פיסול בעיסת נייר הם סוגי נייר שונים כמו נייר פשוט או קרטון, ודבק. העיקרון בהכנת עיסת נייר הוא ערבוב הדבק עם חלקיקי הנייר או הקרטון עד לקבלת תערובת סמיכה. תערובת זו מהווה בסופו של דבר עיסת נייר.

ניתן להכין את כל חומרי עיסת נייר באופן עצמאי: חשוב שהנייר או הקרטון המשמש לעיסה יהיה רך וגמיש ולכן אי אפשר להשתמש בגליונות רחבים אלא בפיסות קטנות. לשם כך יש לפרוס את הנייר עבור עיסת נייר לרצועות דקות או לפיסות קטנות. אם מדובר בקרטון האמור לשמש עבור עיסת נייר ניתן להרטיבו במים ואחר כך לסחוט ולערבב עם הדבק.

לגבי ההדבקה בהכנת עיסת נייר: יש צורך בגוף או בתבנית אשר עליהן יהיה ניתן להדביק עיסת נייר. כתבנית עבור הדבקת עיסת נייר ניתן להשתמש בגלילי נייר טואלט, גלילים של מגבוני מטבח, קלקרים בצורות שונות ואפילו גופים מעוגלים יותר כמו כדור או בלון.

דרך נוספת לעבד עיסת נייר באופן יצירתי היא פיסול בעיסת נייר: פיסול בעיסת נייר אפשר לעצב בצורות שונות. ניתן לפסל עיסת נייר לצורות של חיות וכך להכין עיסת נייר בצורת ג'ירפה, פיל או קוף. כמו כן פיסול בעיסת נייר יכול לשמש עבור הכנת פסלים ובובות והמבוגרים יוכלו לעצב בחומר עיסת נייר פסלים ייחודיים כמו פסלי נשים. עם פיסול בעיסת נייר ניתן להכין יצירות עדינות יותר המתאימות לקישוט – כך ניתן למשל , על ידי פיסול בעיסת נייר ליצור מסגרת לכריכת אלבומי תמונות או מסגרת למראה. על ידי תבנית דקה של עיסת נייר צבעונית ניתן להכין גם מסגרות לתמונות. על ידי פיסול בעיסת נייר ניתן לייצר גם מוצרים שימושיים יותר כמו מאפרות, מיכלים, קופסאות תכשיטים, מיכל לכלי כתיבה , קערה ואפילו צמיד.

מלבד ההנאה שבעבודת פיסול בעיסת נייר, חשוב לציין את הערך החינוכי הטמון בהכנת עיסת נייר: תהליך פיסול בעיסת נייר הוא למעשה תהליך של מחזור נייר כך שניתן באמצעות פיסול בעיסת נייר גם לשמור על איכות הסביבה. 


אודות מחבר המאמר

אסק4

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.