אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

על חוקרים ועל חקירות פרטיות

 

ניתן למנות שני סוגי חקירות עיקריים :  

חקירות משטרתיות הנוגעות לעבירות ברמה רחבה כמו עבירות פליליות, פשיעה, עבירות תנועה, איתור נעדרים וחקירת אנשי ציבור. גם חקירות של תופעות כמו סחר בסמים ודליקות ינוהלו על ידי המשטרה. עם זאת, ניתן למנות סיטואציות ברמה אישית יותר אשר יחייבו לעיתים התערבות של משרד חקירות פרטיות.

 

לעיתים נקרות על דרכנו סיטואציות שונות עבורן נדרשים שירותי חקירות. דוגמה למצבים כאלו יכולים להיות חשד למעילה במקום עבודה, סכסוכים מסוגים שונים או בעל חוב המשתמט מתשלום לנושה. עם זאת יש להפעיל שיקול דעת לגבי חקירות:  לא כל חשד להפרת אמון במשפחה או מריבה משפחתית דורשים פנייה בהולה למשרד חקירות או שימוש בשירותי חוקר פרטי וכמו כן חשד למעילה אפשר ליישב בצורה תרבותית.

 

ייתכן שטרם פנייתכם לשירות חקירות מקצועי תוכלו להסתדר ביניכם על ידי שיחה נעימה ולברר האם יש יסוד לחשדכם . כמו כן, שיחה ישירה ואישית עם עובד הנעשית ברוח טובה יכולה לשים קץ לחשדות. אולם, קיימים מקרים בהם הצורך בשירותי חקירות פרטיות הוא בלתי נמנע. דוגמה למצב כזה הוא בעל חוב אשר מתחמק מתשלום: בעל עסק סיפק סחורה או שירות ולא קיבל את כספו. גם לאחר פניות חוזרות ונשנות לחייב לא נתקבלה תשובה והחייב פשוט נעלם. במקרה זה ניתן להיעזר במשרד חקירות העשוי לאתר את החייב.

 

יש לזכור את היתרונות הניכרים של שירותי חקירות מקצועיים: לא זו בלבד שאנשי חקירות טובים הם בעלי כישורים כמו כושר אילתור והמצאה, כשרון משחק ומקוריות, עליהם לדעת ליצור קשרים עם מכרי הנחקר, כמו חברים אישיים, חברים לעבודה ובני משפחה. הדבר בולט במיוחד אם חקירות נעשות למשל לצורך בירור מצבו הפיננסי של הנחקר: או אז צריכים  אנשי  חקירות לחדור למוסדות כמו בנקים , חברות ביטוח ועוד מוסדות – בהם פרטיים ובהם ממשלתיים וללקט מידע לגבי הנחקר. לגבי שיטות של חקירות: אנשי חקירות משתמשים באמצעים שונים – מעקב, ראיונות, חקירות, סיפורי כיסוי ועוד. מה שחשוב לזכור הוא שכל האמצעים שנזכרו יתבצעו במסגרת החוק תוך שמירת כבודו של הנחקר ושל המרואיינים או מספקי המידע האחרים.

בעניין החוק, על אנשי חקירות להקפיד על מספר חוקים הנוגעים לנושא חקירות – חוקים בנושא הגנת הפרטיות והאזנות סתר, וברא ובראשונה – חוק כבוד האדם וחירותו.

      

  


אודות מחבר המאמר

אסק 4

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.