אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חשיבותם של מעקות

 

בטיחות וביטחון הם מן הצרכים הבסיסיים והחשובים ביותר של כולנו. כשמדובר על מקומות גבוהים ישנה חשיבות רבה אף יותר לשמור על הבטיחות של האדם. מקומות כגון מרפסות, גרמי מדרגות וכדומה יש לגדר בעזרת מעקות על מנת למנוע תאונות. אך מעקות הם יותר מאשר אמצעי בטיחות, הם בהחלט מצטרפים למבנה וחפצי הבית כחלק בלתי נפרד של עיצוב פנים או חוץ.

 

מעקות כאמצעי בטיחות

עוד בימי קדם, נוכל לראות אזכורים בדבר מעקות כאמצעי בטיחות חשוב, כך למשל ספר דברים, פרק כ"ב מזהיר את האדם : "כי תבנה בית חדש ועשית מעקה לגגך ולא תשים דמים בביתך כי ייפול הנופל ממנו". הרמב"ם גם הוא התייחס לסוגיה של מעקות כצורך בטיחותי : "כדי שישען אדם עליה ולא תיפול" . כפי שאנו רואים, מעקות הם עזר בטיחותי חיוני בכול מקום בו ישנה סכנת נפילה. מעקות מותקנים בחדרי מדרגות, מרפסות, גגות ואפילו על מדרכות סמוך לכבישים על נמת למנוע תאונה. כיום, מעקות מיוצרים ומעוצבים כך שיתאימו לשימוש הספציפי שלהם תוך מחשבה רבה על בטיחות. כך למשל, מעקות בחדרי מדרגות חייבים להיות בעובי מסוים על מנת לאפשר אחיזה המקרה של נפילה.

 

מעקות כאלמנט עיצובי

מעבר להיות מעקות חזר בטיחותי חשוב מעין כמוהו הם משמשים לא אחת כפריט עיצובי לכול דבר. ניתן לראות מעקות ממתכת בעיצובים מרהיבים הן בבתים פרטיים והן במבני ציבור, משרדים וכדומה. אומנות המתכת ושילוביה השונים בעץ, פלסטיק, זכוכית ועוד באה לביטוי גם בתחום זה. מעקות יכולים להשתלב בצורה מושלמת בכול בית וכול חלל ולהשלים את המראה המיועד לאותו החלל. לדוגמא, במשרדי היי-טק המעוצבים בקווים מודרניים נוכל לראות לא אחת מעקות זכוכית המשדרים אוירה של מודרניות שמתאימה עצמה לקונספט העיצובי הכללי של המקום. טעות היא לחשוב כי הפן היחיד של מעקות הוא בטיחות וכאשר אנו ניגשים לעיצוב מדרגות, מרפסות וכדומה יש לקחת בחשבון את הסגנון של המעקה.

 

סוגים שונים של מעקות

כיום, בשל התקדמות טכנולוגית רבה בתחום עיבוד המתכת העץ והזכוכית אנו יכולים לראות מגמה של יצירתיות רבה בעיצוב מעקות. פרזול היא אומנות עתיקה אך כלים חדשניים מאפשרים ליצרני מעקות להכין תוצר בגימור גבוה וכמעט ללא גבול עיצובי. נוכל לראות מעקות עם פרזול אומנותי של ממש במקומות רבים המשלבים גם עץ וזכוכית, אבן ואפילו פלסטיק. מעקות מסוג נוסף הם מעקות זכוכית אשר בנויות על שלד מתכת דק וכמעט בלתי מורגש. מעקות מסוג זה עשויים לרוב זכוכית עמידה במיוחד על מנת לשמור על בטיחותם.

 

 


אודות מחבר המאמר

דן גרשוני

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.