אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אולמות לבר מצווה - האם בגדר חובה ?

אולמות לבר מצווה הם הכרח ופועל יוצא של ייבוא מנהגים מהעולם הרחב. אולמות לבר מצווה הם גם הכרח פיזי אם רוצים לקיים אירוע רב משתתפים. חייו של אדם בנויים ממעגלים שונים של אירועים. אירועים אלה, חיוביים או שליליים, הם הפסיפס המרכיב את מגוון חייו של כל אחד ואחד.

במסורת היהודית, הגברית, ישנם שני אירועים מרכזיים המהווים עוגן בחייו של כל גבר. האירוע הראשון הוא בר המצווה והאירוע השני הוא נישואין.עם ישראל על כל גווניו אוהב לחגוג בגדול ואולי גם לנקר את עיני שכניו בגודל האירוע. כאן באים לביטוי מקומם של אולמות לבר מצווה המשמשים כר נרחב לדחף זה. על מנת לחזק טיעון זה, של חגיגה בגדול, די לראות למשל את עם ישראל נוהר בהמוניו בכל הזדמנות שניתנת לו לפארקים הלאומיים וליערות השונים על מנת למנגל (מלשון מנגל) ולנפנף לשמוע מוסיקה ולהדגיש את השמחה בשתייה ובריקודים. יום העצמאות על במותיו השונים גם כן מדגיש את הצורך של עם ישראל לחגוג בגדול. נכון הוא שבאירועי ציבור גדולים אולמות לבר מצווה אינם מהווים מטרה ולמעשה לא משתמשים בהם כלל, אולם כאשר צריך לעבור מאירוע ציבורי לאירוע פרטי רב משתתפים, אין כל ברירה אלא לשכור את אחד מהאולמות הרבים המשמשים כאולמות לבר מצווה על מנת לאכלס את כל המשתתפים הרבים.

האירוע כשלעצמו הוא אירוע מרגש מאד ואולי הוא משתווה רק לאירוע כמו חתונה. אותם אולמות לבר מצווה משמשים גם לחתונה. ולכן כאשר באים לבדוק איזה אולם לבחור מתוך מגוון רחב של אולמות, רצוי לזכור גם נקודה זו. משום שאם אולם מסוים ידוע כמקום מכובד סביר להניח שגם האירוע של בר מצווה יהיה ברמה נאותה. לכן איכות השירות, הקייטרניג, איכות המזון, סגנון ההגשה, תאורה, מזוג אויר כן או לא, תחת כיפת השמיים או תחת קורת גג, מוסיקה, מערכת הגברה, מגרש חניה קרוב ונגיש גם למבוגרים וגם לנכים, קומת קרקע או מבנה תעשייתי ישן באזור מוזנח, כל אלה ועוד יקבעו בסופו של דבר האם האירוע יהיה מוצלח והאם הבחירה באולם זה ממגוון אולמות לבר מצווה היה נכון.


אודות מחבר המאמר

בר מצווה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.