אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חברות סיעוד - הדרך לבחירת חברה ועובד סיעודי

חברות סיעוד הן אותן חברות המספקות שירותי סיעוד שונים לאנשים שונים הנזקקים לשירותיהן. בעיקר מדובר בקשישים במצבים סיעודיים כאלה ואחרים וכן בנכים ובנפגעי תאונות דרכים. כחלק מהפרטת שירותים, מדיניות שבה נוקטת מדינת ישראל בשנים האחרונות, גם נושא הטיפול הסיעודי הופרט והועבר לטיפולן של חברות סיעוד. אחריותן של חברות סיעוד היא רבה ומגוונת וכוללת את הנושאים הבאים: מיון המועמדים, ביצוע של כל נושא ההתאמה בין המטפל למטופל, וכן טיפול בכל נושא ההדרכות לעובדיהן.  מאחר וקיימות חברות סיעוד, רבות חשוב לבדוק לפני ההתקשרות עם חברות סיעוד מיגוון פרטים עד כמה שאפשר על החברה המועמדת. למשל, כיצד מתנהל תהליך הגיוס. אילו שירותים חברת הסיעוד מעניקה. האם החברה המועמדת לתת שירות נמצאת ברשימה של ספקי שירות עבור הביטוח הלאומי.

כאמור, חשוב לבדוק במשרד הרווחה האם החברה נמצאת ברשימת המשרד. אם כן זה אומר שחברה זו עומדת בקריטריונים של משרד הרווחה. דבר זה  מעיד על הרמה המקצועית ועל האמינות של החברה. חשוב מאד לבדוק האם לחברה יש רשיון בר תוקף. רצוי לקבל את כתובת המשרד מספר הטלפונים ולבקר פיזית ולראות שאכן החברה קיימת והמשרד מאויש. לפני חתימה על הסכם ההתקשרות עם החברה יש לבדוק היטב את החוזה ורצוי ומומלץ לערב עורך דין. כדי לדעת את מצבו של האדם הסיעודי מחויבות חברות הסיעוד לבצע בדיקה ובחינה של המטופל המיועד על ידי עובד סוציאלי מוסמך. יש לעמוד על כך שבדיקה כזו תתבצע בבית המטופל.

חברות סיעוד מקבלות את שכרן דרך דמי התיווך שהן גובות על השמה של עובד זר. במידה ולא נדרשת לשלם דמי תיווך, סביר להניח שהמטפל הזר הוא זה שמשלם כספים אלה, וזו היא עבירה על החוק. יש לשים לב לפרט זה. בכלל, כל נושא ההעסקה של עובדים זרים על ידי חברות הסיעוד הוא נושא רגיש גם מבחינה האנושיות שבו וגם מבחינת הצד הכספי. לפיכך, רצוי מאד להיות רגישים לכל ניואנס בנושא משום שיתכן שבלי דעת ובלי כוונה תהיו שותפים לדבר עבירה ותעברו על החוק ללא ידיעתכם. חברות סיעוד שונות כבר נתפסו עוברות על החוק בנושא העסקת עובד זר.


אודות מחבר המאמר

רוצים לדעת מי זכאי להעסיק עובד זר?

תנאי העסקת עובדים זרים בסיעוד

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.