אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הכן ביתך לחשמל סולרי

כיום כבר ברור – אנרגיה סולארית היא העתיד

מחקרים מראים כי בעתיד הלא רחוק תהפוך אנרגיה סולארית למשאב האנרגיה העיקרי שלנו. מקורות האנרגיה שאנו משתמשים בהם היום (כגון נפט, פחם וגז) הולכים ומתכלים. אנרגיית שמש, בניגוד למקורות אנרגיה אחרים, היא אנרגיה מתחדשת שאינה מתכלה, אינה מזהמת וזמינה בכל מקום. אין צורך לחצוב אותה או לשאוב אותה ולכן עלויות ההפקה שלה זולות בהרבה מעלויות הנפט או הגז למשל.

חשמל סולארי תוצרת בית

ברחבי העולם וגם בישראל יותר ויותר אנשים בוחרים להתקין מערכת חשמל סולארית ביתית ולייצר בעצמם את החשמל של משק הבית. להיפרד לשלום מחשבון החשמל החודשי ולעבור לאנרגיה "ירוקה" שאינה מזהמת את הסביבה, אינה פולטת קרינה ואינה מייצרת רעש. התקנת מערכת סולארית כרוכה אמנם בעלויות משמעותיות, אך במרוצת הזמן עלויות אלה "מתקזזות" לעומת החיסכון החודשי בתשלומים לחברת החשמל. עלויות האחזקה השוטפת של מערכת סולארית הן מינימאליות וכוללות בעיקר ניקוי של קולטי השמש.

התקנת מערכת סולארית

כל בעל בית פרטי, או וועד בית המייצג דיירים בבניין רשאי להתקין מערכת חשמל סולארית על גג הבית. הגודל והמבנה של המערכת תלוי בכמות החשמל הנדרשת ובמבנה ושיפוע הגג. מערכת סולארית אשר תתפרש על פני עשרה מטרים רבועים יכולה לספק את צריכת החשמל של משפחה ממוצעת. התקנת מערכת סולארית מותנית באישור בנייה של הוועדה לתכנון ובנייה ברשות המקומית ויכולה להתבצע רק על ידי חברה מורשה.

הגג שלך שווה כסף!

בונה בית צמוד קרקע בימים אלה? גם אם אינך מתכוון להתקין בו כרגע מערכת חשמל סולארי כדאי לתכנן מראש אפשרות של התקנת מערכת סולארית בעתיד. בתכנית הבניה כדאי לכלול תכנון מוקדם של שטח הגג הרצוי כך שיהיה אופטימאלי לקליטת שמש – כלומר גג משופע לכיוון דרום, שאינו מוצל על ידי עצים או מבנים סמוכים. קח בחשבון - גג הבית שלך יכול בעתיד להפוך לנכס מניב. את עודפי החשמל המיוצרים במערכת הביתית ניתן כיום למכור לחברת החשמל בתעריפים גבוהים ורווחיים, ובהתחייבות לעשרים השנים הקרובות. כמו כן ניתן גם להשכיר את שטח הגג לחברה מסחרית שעוסקת בייצור חשמל סולארי.חלון הזדמנויותהמהפכה הסולארית נמצאת רק בראשיתה. במסגרת המאמצים לעידוד המעבר לשימוש בחשמל סולארי מציעה היום המדינה הטבות משמעותיות לרוכשים מערכות חשמל סולאריות. מי שישכיל לראות את הנולד ולעבור כבר היום לאנרגיה של העתיד – ירוויח.


אודות מחבר המאמר

בלוג אנרגיה סולרית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.