אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

אימון אישי אחרי לידה

"אני לא מבינה אותך רותי. למה את לא רוצה לחזור לעבודה שלך? נכון, ילדת ילד מקסים , אבל יש לך מטפלת מעולה, שרק מחכה שתצאי לעבודה, ובעבודה את יודעת כמה מחכים שתחזרי, את טובה במה שאת עושה, את עובדת בחברה מעולה, עם חברה טובים, ואני לא רוצה להיזכר, כי כולי קנאה על המשכורת היפה שלך, אז למה את מתפנקת כל כך, מה הבעיה שלך?"

המילים של החברה שלה, המשיכו להדהד במוחה של רותי, שעות אחר כך, למה באמת היא לא רוצה לחזור לעבודה הזאת ? מה מפריע לה? מה השתנה?

שינויים אחרי לידה

כולנו עוברות שינויים רבים בלידה, ואצל חלק גדול מאיתנו השינויים אינם רק פיזיים ורגשיים. אצל נשים רבות סדרי העדיפות משתנים, ודברים שהיו מאוד חשובים הופכים לחסרי משמעות ולהיפך. דברים שהיו מאוד ברורים יכולים להפוך ללא ברורים, ויכול לקרות שבתחומים בהם היינו מאוד החלטיות וידענו בדיוק מה אנו רוצות, פתאום אינם כל כך ברורים ואנו לא בטוחות. מה שהכי נפוץ הוא שהתכנונים שלנו מלפני הלידה, משתנים אחריה במאה ושמונים מעלות.

מישהי שתכננה להישאר בבית עם הילדה למשך שנה ולחוות את האמהות שהיא כל כך ציפתה לה, אחרי 3 חודשים מרגישה שהיא יוצאת מדעתה וחייבת לצאת מהבית, שהיא לא יכולה להיות יותר 24 שעות עם הילד והיא נהנית מעבודתה לאחר הלידה, במידה שלא האמינה שאפשר לפני הלידה.

מישהי אחרת, קרייריסטית, שהחליטה שעד שאין אפשרות כלכלית לפיליפינית היא לא מביאה ילד לעולם, ושיהיו לה מקסימום שני ילדים, החליטה וקיימה, ונכנסה להריון רק כשיכלה לאפשר לעצמה. לאחר הלידה ויתרה לחלוטין הפיליפינית, עזבה את העבודה ונשארה שנתיים עם הילדה, והביאה בהמשך 4 ילדים לעולם. כשהיא חזרה לעבודה, זה כבר לא היה לקריירה.

לא כולן חוות שינויים כאלה, בוודאי לא כל כך דרסטיים, אבל רבות חוות שינויים והאמונות שלנו, הערכים שלנו כבר אינם בדיוק אותו הדבר. הכניסה של ילד לחיים של אישה הופך אותה לאמא, והדבר יוצר לפעמים בלבול רב. איך אני רוצה להיות עכשיו כאמא? מה נכון לי עכשיו מקצועית? .

אימון אישי אחרי לידה

בתהליך אימון אישי ניתן לבדוק מה חשוב לנו עכשיו? איפה היינו ואיפה אנו רוצות להיות בעתיד? מה מתאים לנו ומה אנו רוצות? מה השתנה ומה הכי נכון לעשות? תחושת הבלבול שיכולה להתרחש לאחר הלידה היא טבעית, יש פה שינוי אמיתי וכדי שיהיה לנו טוב, חשוב להקשיב לעצמינו ולברר מהו הדבר הנכון עבורנו, גם אם הוא שונה מאוד מהתפיסות והעמדות שהיו לנו לפני הלידה.

שינויים תפיסתיים אלו, לא תמיד מקובלים ע"י הסביבה – בני המשפחה ובן הזוג פעמים רבות מייחסים את השינוי להורמונים, חוסר שפיות זמנית וכדומה. אפילו החברה הקרובה לא תמיד מבינה, בייחוד אם היא טרם ילדה.

אימון אישי אחרי לידה זהו תהליך קצר, ממוקד וענייני שעוזר לנו לבדוק באופן נקי משיפוט מה חשוב לנו עכשיו? מה באמת אנו רוצות לעשות מכאן והלאה. תהליך אימון אישי לאחר לידה עוזר לצאת מהבלבול ולהתמקד, להוציא מהראש את כל הקולות המבטלים של האנשים סביבנו, שרוצים את טובתנו, אבל לא מבינים וקשה להם לקבל את השינויים שעוברים עלינו. אם נגיע לבהירות ונדע בדיוק מה אנו רוצות, יהיה לנו הרבה יותר קל לשכנע את הקרובים לנו ופשוט לבצע את מה שנכון לנו ולהפוך את התקופה שאחרי הלידה לתקופה של התחלה חדשה, גם כאמא וגם כאישה וכבעלת מקצוע.

הכותבת, אליס אומרו, הינה מאמנת אישית מוסמכת במכון פתרונות – מכון הנותן פתרונות טיפול זוגי. בנוסף אליס מכשירה מאמנים אישיים ומעבירה קורס אימון אישי למאמנים.


אודות מחבר המאמר

מכון פתרונות – האתר הגדול ברשת שמאגד פתרונות טיפול זוגי, פתרונות גישור, ייעוץ זוגי, שרותי אימון זוגי, אימון אישי ועוד... הכנס ומצא פתרון עוד היום!

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.