אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תהליך האופטימיזציה

אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization, או SEO) הוא התהליך של שדרוג נפח התנועה ואיכותה באתר האינטרנט. החל במנועי חיפוש וכלה בתוצאות חיפוש טבעיות (אורגניות או אלגוריתמיות) למילות חיפוש ממוקדות. בדרך כלל, ככל שהאתר נמצא בעמודים הראשונים יותר, או ככל שהדירוג שלו גבוה יותר, כך יגיעו אל האתר גולשים רבים יותר. SEO עשויה גם להתמקד בסוגרים שונים של חיפוש, כולל חיפוש תמונות, חיפוש מקומי וכן במנועי חיפוש אנכיים בהתאם לתחום האתר.

קידום אתרים כדרך שיווק להגברת הרלוונטיות של האתר, חוקרת באיזו צורה האלגוריתמים עובדים וכן באילו מילות חיפש מתמקדים הגולשים. תהליך קידום אתרים יכול לכלול שינוי בקוד, בהצגה ובמבנה של האתר, וכן תיקון בעיות שמתעוררות כשתוכנות סריקה (ספיידרים) של מנוע החיפוש נשלחות לבצע spidering מלא של האתר. כלים נוספים וטובים יותר כוללים הכנסת תוכן ספציפי לאתר, ווידוא שתוכן האתר נסרק בקלות על ידי הרובוטים של מנועי החיפוש, והפיכת האתר למושך יותר.

הגולשים סורקים את עמוד תוצאות החיפוש מלמעלה למטה ומשמאל לימין (בשפות הכתובות משמאל לימין) לאיתור אחר תוצאה רלוונטית. מיקום בראש ההדף מגדיל אפוא את מספר המחפשים שיבקרו באתר. יחד עם זאת, יותר הפניות ממנוע החיפוש אינן מבטיחות יותר מכירות. SEO היא לא אסטרטגיה שמתאימה בהכרח לכל אתר, ויכולות להיות אסטרטגיות שיווק יעילות הרבה יותר, בהתאם ליעדי בעל האתר. מסע שיווק מוצלח באינטרנט יכול לכלול תוצאות חיפוש אורגניות לדפים, אבל גם את השימוש במודעות ממומנות במנועי חיפוש ובדפים אחרים. בניית דפי אינטרנט ברמה גבוהה כדי לשכנע גולשים, פתרון בעיות טכניות שיכולות למנוע ממנועי חיפוש למפתח ולסרוק דפים אלה, יצירת תוכנות ניתוח שיאפשרו למפעילי האתר לאמוד את הצלחתם, וכן שדרוג קצב ההמרה של האתר.

קידום אתרים יכול להבטיח החזר עבור ההשקעה. עם זאת, מנועי חיפוש לא מקבלים שכר עבור הפניות מחיפושים אורגניים. האלגוריתמים שלהם משתנים, ואין ביטחון להפניות מתמשכות. כתוצאה ממחסור זה, עסק שמסתמך בצורה עיקרית על תנועה ממנועי חיפוש עשוי לספוג הפסדים משמעותיים אם מנועי החיפוש מפסיקים להפנות גולשים. תכנית עסקית נכונה נמנעת מתלות בתנועת גולשים ממנועי החיפוש.

למידע נוסף בקרו באתרנו:מפתח לרשת | הקמת אתרי אינטרנט || עיצוב אתרי אינטרנט || בניית אתרי תדמית


אודות מחבר המאמר

http://web-key.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.