אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קידום בגוגל ואקולוגיה של הרשת

 

במסגרת שיטוטי באינטרנט נתקלתי לאחרונה באתר של חברת אחסון אתרים מארה"ב. חברה זו מבטיחה מגוון יתרונות ללקוחות שיבחרו בשירותים שלה אבל את עיני צדה הבטחה אחת של החברה הזו: החברה מתחייבת שכל האנרגיה שבה נעשה שימוש עבור הפעילות שלה מופקת בצורה אקולוגית. חברת אחסון אתרים זו מבטיחה למי שיבחר להשתמש בשירותים שלה גישה אקולוגית שמבוססת על שימוש באנרגיות ירוקות כדי למנוע ייצור פסולת ופחמן שמופקים בייצור אנרגיה לא ירוקה. ההבטחות, המבורכות יש לומר, של החברה האמריקאית הזו גרמו לי דווקא לחשוב על אקולוגיה ועל קידום בגוגל.

קידום בגוגל הוא תחום שמתפתח בטור גיאומטרי. ההשפעה של קידום בגוגל היא אדירה ובין השאר היא בעלת השפעה אדירה על התחום עצמו. ככל שיותר חברות עוסקות בתחום של קידום בגוגל יש צורך בעוד יותר קידום בגוגל כדי להתגבר על התחרות של חברות אחרות וחוזר חלילה. חברות קידום בגוגל מייצרות תוכן מסוגים שונים כדי להשיג את המטרות שלהן. אם האינטרנט הוא הסביבה שבה פועלות חברות אלה, ניתן לשאול מהי ההשפעה של התחום הזה על איכות הסביבה שבה היא פועלת. האם קידום בגוגל מזיק לאקולוגיה של האינטרנט או שמא הוא תורם לאינטרנט ירוק יותר? האם קידום בגוגל יכול להיות אקולוגי כמו אותה חברת אחסון אתרים אמריקאית?

התשובה לכך איננה מוחלטת וכמו הרבה דברים בחיים המודרניים היא נעה בין כן ולא עד שהיא נעצרת אי שם באזור הדמדומים האפור האהוב כל-כך על החברה המודרנית. מצד אחד חברות קידום בגוגל תורמות הרבה לכך שהאינטרנט מתמלא בכמויות מידע אדירות וקשה יותר ויותר למצוא מידע נחוץ בתוך שפע המידע הלא כל-כך רלבנטי. מצד שני חברות קידום בגוגל אחראיות גם על עיצוב אתרים בצורה ידידותית יותר לגולש. העבודה שמבצעות חברות אלה תורמת רבות לכך שיותר ויותר אתרים בנויים בצורה נכונה יותר והאינטרנט הופך למקום מסודר יותר, נגיש יותר וכזה שמעניק חוויית גלישה ידידותית יותר לגולש מן הישוב. חברות קידום בגוגל, לפחות הטובות והמקצועיות שביניהן, תורמות תרומה משמעותית להתמקצעות של האינטרנט וליצירת מרחב מסודר יותר במקום התוהו ובוהו שעדיין קיים בו.

כיוון שהתשובה איננה חד משמעית ניתן אולי להציע שחברות קידום בגוגל ירימו את הכפפה וישאפו למדיניות אקולוגית שונה. חברות שיחליטו שהן מעוניינות לתרום לאינטרנט נקי יותר ולסביבה אינטרנטית ירוקה יותר יכולות להתחייב לייצר רק תוכן איכותי ואמיתי. הדבר אמנם דורש השקעה גדולה יותר אבל, כפי שנראה בהמשך, יכול דווקא להביא עימו רווחים משמעותיים. חברות קידום בגוגל שיפעלו בצורה ירוקה – במשמעות האינטרנטית של המילה – יקפידו על ייצור של חומרים נקיים שלא מזהמים את האינטרנט אלא מהווים תרומה למאגר הידע האדיר הזה.

הרווח לחברות קידום בגוגל? אינטרנט נקי יותר שבו מוצרים איכותיים בולטים יותר לעין. במקום לפעול בסיבה אינטרנטית עכורה, יהיה ניתן לשווק מוצרים בסביבה נקייה וידידותית יותר למידע ולתוכן. כמו אותה חברת אחסון אתרים אמריקאית שתורמת לקיומה של סביבה נקייה יותר שכל אחד מאיתנו נהנה ממנה, חברות קידום בגוגל שירימו את הכפפה הירוקה יסייעו למהפכה הירוקה של האינטרנט לטובתם של כל הגולשים ושל החברות השונות הפועלות באינטרנט.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.