אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מטבחים כפריים –יופי פונקציונליות ואיכות

מטבחים כפריים העשויים עץ מלא הם פונקציונלים כשם שהם יפיפיים. האיכות הגבוהה של העץ המלא והעיצוב המוקפד ילוו את ביתכם במשך שנים רבות. בנוסף הם גם "יוצרי אווירה" הם מעניקים לבית אוירה נעימה ומעלים בנו אסוציאציות  של חום ומשפחה.

 

משחר ההיסטוריה העץ משמש את האדם כחומר גלם בלתי נפרד מחייו. כבר בתנ"ך אנו פוגשים את העץ כאשר אל-הים מצווה על נוח לבנות תיבה שיסודותיה עשויים עץ "...עשֵׂה לְךָ תֵּבַת עֲצֵי גֹפֶר..."

כידוע, מטרת התיבה הייתה להגן ולהציל על כל אלו שנבחרו לבנות עולם חדש, ולשרוד את המבול הנורא שעמד לפקוד את הארץ ולהשמידה.

את העץ אנו פוגשים גם בסדרת המופת הנהדרת של טולקין- ההוביט ושר הטבעות. גם שם מופיעים העצים בתפקיד דומה. העצים העתיקים ושומרי היציבות אינם רוצים לערער את העולם ולצאת למלחמות מיותרות, ורק כאשר פרודו משכנע אותם שהצד היריב שבר חוקים שסמלו את הצדק והאמת, הם יוצאים להגן על האדם. גם בסדרה בית קטן בערבה, העץ היה מוטיב ויזואלי,  בה לורה אינגלס הקטנה חיה בבקתה קטנה מעץ עם משפחתה החמה האוהבת והמוסרית לעייפה.

גם היום בעידן בו כל כך התרחקנו מהטבע והפכנו לחברת מתכת – טכנולוגית, העץ ממשיך ללוות אותנו בחיינו וביתנו. אולי דווקא בגלל שכל כך התרחקנו מהטבע אנו כל כך רוצים אותו בחזרה. העץ עד היום הוא חומר הגלם העיקרי ממנו אנו בונים רהיטים ועל אחת כמה וכמה נוכחות העץ היא חזקה יותר מתמיד בעיצוב ובניית מטבחים. לנישה זו בה המטבח כול כולו בנוי עץ קוראים מטבחים כפריים.   

מטבחים כפריים הם כאמור מטבחים הבנויים מעץ מלא. הם איכותיים עמידים מאוד בפני מים בזכות הציפויים השונים שמורחים עליהם, וכמו העצים בשר הטבעות,  מטבחים כפריים בנויים מעץ שנשאר איתן למשך שנים רבות.

הפונקציונאליות המרשימה של מטבחים כפריים אינה פוגעת ביופי המדהים שלהם. העץ המלא  במצבו הטבעי לפני שיד אדם נוגעת בו הוא מלא גוונים, קווים ומעין טביעות אצבע, מה שהופך אותו לחומר גלם יפיפה. גם לאחר שהוא עובר תהליכים שונים המייעדים אותו לבנייה (כמו למשל דחיסה) הוא יפה מאוד ושומר על גווניו הטבעיים.

המטבחים הכפריים, בהתאם לעץ אותו בוחרים, באים בגוונים רבים ונהדרים- החל מהגוונים האדמדמים של עץ הדובדבן והאלון, או הגוונים הבהירים של עץ המייפל, עץ הלבנה , עץ האורן וגם האלון, ועד לחום הכהה והחורפי של עץ האגוז. כשמדובר בבחירת צבעי העץ בתחום  מטבחים כפריים אין ספק שהבחירה היא רבה.

כדי לעזור לכם לבחור מומלץ לשבת עם מעצב/ת המתמחים בעניין. בדרך כלל בנגריות או חנויות המתמחות בנושא מטבחים כפריים  תוכלו להתייעץ עם מעצבי הבית.

מטבחים כפריים הם לא רק מרהיבים ביופיים, הם גם מה שנקרא בשפה מקצועית של אדריכלים ומעצבי פנים "יוצרי אווירה" . הם מוסיפים לחלל הבית תחושה של ביתיות חום ותחושה של אינטימיות משפחתית.

הפרקטיות, העמידות לאורך השנים, היופי המרשים והאווירה שהם מעניקים לבית, כל אלו בהחלט מצדיקים את העלות הכספית הגבוהה מעט ממטבח סטנדרטי העשוי חומרים סינטטיים.


אודות מחבר המאמר

אביב יועצים ייעוץ שיווקי

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.