אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מתכונים אורגניים בריאים יותר

חשוב לשמור על תזונה נכונה ובשנים האחרונות זה לא כל כך קשה כמו פעם. בשוק יש המון מתכונים אורגניים של מאכלים שונים אשר כל אחד יכול למצוא מתכונים אורגניים שהוא אוהב וקל לו להכין אותם.

אכילה לפי מתכונים אורגניים חשובה כל כך לבריאות של הגוף שלנו משום שאכילת מזון אורגני מעביר לגוף שלנו ויטמינים וחומרים טובים אחרים אשר בלעדיהם הגוף שלנו יהיה חלש וחולה לעיתים קרובות.

גם במזון אשר לא נחשב מזון אורגני ישנם ויטמינים אך בעת בישול וטיגון לא נכון, המזון מאבד ויטמינים הערך התזונתי שלו יורד וכך הוא פחות זמין. לשם כך קיימים מתכונים אורגניים אשר מלמדים ומנחים אותנו כיצד להכין מזון אורגני כך שיישאר אחוז ויטמינים גבוה ונזכה לארוחה דשנה בעלת ערך תזונתי גבוה.

מתכונים אורגניים דומים מאוד אל מתכונים אשר התרגלנו כבר להכין אותם בבית ואין זה אומר ששימוש במזון אורגני ואופן הכנה שונה יהיה קשה יותר מבישול לפי מתכונים קונבנציונאליים מוכרים.

בדרך כלל מתכונים אורגניים ילמדו כי בישול קצר שומר על אחוז ויטמינים גבוה מאשר בישול ארוך או טיגון. בישול קצר וכן שמירה על כל הנוזלים בעת זמן הבישול ישמרו על הערך של המזון גובה כאילו המזון נאכל לפני הבישול. אם ניקח לדוגמא מתכון אורגני לבישול בשר.

המתכון יהיה על בסיס בשר אורגני אשר נחשב למזין ביותר ומשביע בכמויות קטנות מאשר בשר רגיל. התבלינים אשר נשתמש יהיו לפי שיטת גידול אורגנית, הבישול יהיה קצר יחסית וכן כל הנוזלים אשר יצאו מן הבשר בעת הבישול יישמרו בכדי לקבל את כל הטוב מן הבשר.

בשר אורגני מזין יותר משום שאין בו אנטיביוטיקה או תרופות אחרות, בעל החיים ממנו הופק הבשר אכל תערובת של מזון אורגני, לא הוכנסו לו זרזי גדילה והורמונים אחרים והוא גדל בשטחי מרעה ירוקים וגדולים מאשר בעלי חיים אשר לא גדלים לפי ההוראות של גידול אורגני.

מזון אורגני בכלל וכן מוצרי בשר אורגני בפרט מזינים יותר ועשירי ויטמינים מאשר מזון קונבנציונאלי בגלל כל הסיבות הללו.


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.