אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הדברת תיקן גרמני

הדברת התיקן הגרמני היא הדברה לא פשוטה בכלל. התיקן הגרמני מתאפיין בגודל קטן יחסית, מה שעוזר לו להתחבא ולמצוא מסתור במקומות רבים. סדקים שונים בקירות, בריהוט ובקרמיקה, פינות בתוך מוצרי חשמל שונים, מקומות חיבור בין נירוסטה אחת לשנייה ומקומות קטנים אחרים, הם אידיאליים למסתור עבור התיקן הגרמני. תיקן גרמני אוהב מזון, חמימות ולחות, ולכן הוא ימצא את מקומו במטבחים- הן פרטיים בבתים ובדירות והן מסחריים במסעדות, ובמחסני מזון שונים.

הדברת תיקן גרמני היא פעולה שצריכה להיעשות אחרי ייעוץ וקבלת מידע והמלצות ממדביר מקצועי. זאת במקרה שאתם מחליטים לנסות ולהתגבר על הבעיה בעצמכם. אחת הבעיות שמקשות על הדברה עצמאית, היא קצב ההתרבות הגבוה של התיקנים. התיקנים פועלים בעיקר בשעות הלילה, ולכן לעתים לוקח זמן עד שמגלים את נוכחותם ומתחילים לטפל בבעיה.

כשרוצים להדביר את התיקן הגרמני, יש לנקות ולפנות את כל האזור הנגוע. ארונות, אריזות מזון, מוצרי חשמל, מדפים ועוד- כל אלו צריכים לעבור מיון וניקוי יסודי, כדי להבטיח שהתיקנים לא יחזרו לפעולה. הדברה צריכה להיעשות על ידי חומרים שמתאימים לתיקן הגרמני, שעמיד בפני חומרי הדברה רבים, ואף מפתח עם הזמן עמידות לחומרים חדשים שאליהם הוא נחשף.

התיקן הגרמני נוטה להתחבא במקומות מסתור קטנים, כמו צירי דלתות, מאחורי מדפים, בסדקים בשולחנות, בעגלות מטבח שונות, בחלקי ריהוט חלולים, בחומר הבידוד שבמוצרים חשמליים, בתוך קרטונים- בתוך הקרטון עצמו, ובתוך אריזות המזון שמאוחסנות בקרטון, ועוד. כל אלו חייבים לעבור סידור ובדיקה קפדנית, כדי לא להגיע למצב שבו הדברת התיקן בוצעה בחלל הנגוע, אך לאחר מכן חוזרים אליו אביזרים וריהוט נגוע בתיקנים, והם יכולים לחזור לפעולה כרגיל.

צריך לחזור על פעולת ההדברה שוב ושוב, ואחרי כמה פעמים גם להחליף את חומר ההדברה, כיוון שהתיקנים נוטים לפתח עמידות לחומרים. יש לערוך רשימה מעודכנת של חומרי ההדברה שבהם משתמשים, כדי לעקוב אחרי התהליך. ההתמודדות עם התיקן הגרמני אינה פשוטה כלל, אך אם עושים זאת בצורה מסודרת ומשתמשים בחומרי הדברה מתאימים ומגוונים, אפשר בהחלט להגיע למצב שבו התיקנים חוסלו ולא חוזרים שנית לפעולה ולחלל הנגוע.


אודות מחבר המאמר

הדברה, הדברת מזיקים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.