אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פסיכומטרי - מדידה נפשית

פסיכומטרי - מדידה נפשית

מבחן פסיכומטרי הוא מבחן אשר מטרתו היא למדוד יכולות של נפש האדם. פירוש המילה פסיכומטרי הוא בפשטות מדידה נפשית, שכן המילה "פסיכו" משמעותה נפש בשפה היוונית, והמילה "מטריקה" משמעותה מדידה. לכן, כאשר מדוברים על מבחן פסיכומטרי מדברים על מבחנים שונים שמנסים למדוד אלמנטים של הנפש האנושית כגון תכונות אישיות, אינטליגנציה ועוד.

אך כשאומרים פסיכומטרי בארץ מתכוונים כמעט תמיד לבחינה הפסיכומטרית אשר נערכת כמבחן מיון לפני כניסה לאוניברסיטה. כל אדם אשר רוצה להתקבל לאוניברסיטה כלשהי בארץ (או למכללות) צריך לעבור מבחן פסיכומטרי. את הציון המתקבל במבחן הפסיכומטרי משקללות האוניברסיטאות עם ציוני הבגרות ולפי הציון המתקבל מחליטה האוניברסיטה האם לקבל את המועמד או לא. לטענת האוניברסיטאות והמרכז הארצי לבחינות והערכה, הגוף שאחראי על העברת המבחן הפסיכומטרי, הציון המשוקלל של בחינות בגרות ומבחן פסיכומטרי הוא המנבא הסטטיסטי הטוב ביותר להצלחה בלימודים אקדמאיים. לכן, ככל שהחוג המבוקש נחשב לקשה יותר, ויש לו ביקוש גדול יותר, צריך להשיג ציון פסיכומטרי גדול יותר כדי להגיע אליו.

כיצד מחושב ציון פסיכומטרי

לאחר ביצוע מבחן פסיכומטרי מחושב ציון באופן אוטומטי על ידי המרכז הארצי לבחינות והערכה. ציוני פסיכומטרי נעים על סולם מהציון הנמוך ביותר, 200, לציון הגבוה ביותר, 800. הציונים מחושבים באופן הדרגתי בין כל הנבחנים של אותו מחזור פסיכומטרי כאשר הציון הממוצע תמיד יהיה 500. כך, הנבחנים שענו על אחוז ממוצע של שאלות יקבלו 500 וכל שאר הנבחנים יקבלו ציון פסיכומטרי המחושב בהתאם לסטייה מהממוצע. בדרך כלל ציוני פסיכומטרי של 600 ומעלה הם הציון המינימאלי הנדרש לכניסה לאוניברסיטה, אך כאמור, הציון הנדרש משתנה מחוג לחוג.

כיצד מתכוננים למבחן פסיכומטרי

מבחן פסיכומטרי הוא לא מבחן רגיל ולכן דרך הלימוד אליו אינה רגילה. במבחן פסיכומטרימה שמודדים הוא לא בהכרח ידע, אלא יותר עמידה בלחץ ויכולת התמודדות עם שאלות. לכן, למשל, המבחן מוגבל בזמן ויש כדקה לפתרון כל שאלה. כך שהתכוננות לפסיכומטרי דורשת בעיקר למידת דרכים להתמודד עם המבחן ביתר יעילות, הכרות עם השאלות ועם דרכי פתרון מהירים וכדומה. לכן מומלץ ביותר לעבור קורס הכנה לפסיכומטרי, בשיטה שתצליח לתת לכם את כל הכלים הכי טובים להתמודדות עם הבחינה.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.