אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

איך מתחילים לטייל?

איך מתחילים לטייל?

 

לכאורה, שאלה מוזרה. פשוט קוראים את ההמלצה השבועית בעיתון או באתר חדשות בולט לגבי אתר טיולים כלשהו בארץ, נדלקים על הרעיון, מארגנים את הילדים ויוצאים בשבת בבוקר, מטיילים כמה שעות, בדרך מוסיפים גם איזו אטרקציה לילדים ובסוף חוזרים הביתה עייפים אך מרוצים.

 

בפועל, פעמים רבות המטיילים בעקבות התקשורת צפויים להיתקע בפקק יחד עם מטיילים רבים נוספים באותו מקום, ולעיתים מתברר שבכתבה חסרים פרטים חשובים הנוגעים למצבו של המסלול, בין אם המלצה על טיול פריחה לפני שהחלה או אחרי שכבר הסתיימה, כניסה לאתר מסוכן בטיחותית, חנייה המועדת לפריצות רכבים או תיאור מסלול שנכתב לפני שנים, והעורך לא טרח לבדוק אם חלו שינויים בשטח לפני פרסום הכתבה.

 

כיצד ניתן להימנע מתקלות כגון אלו ולהבטיח הנאה מרובה מהטיול?

 

כמו בדברים אחרים בחיים, הניסיון נרכש לאורך שנים. כדאי להתחיל עם מסלולי טיולים קלים פיסית וקרובים לבית, וחשוב להצטייד בציוד בסיסי – מי שתייה, כיסוי ראש ומפת המסלול. חשוב להתאים את המסלול המתוכנן למזג האוויר ולהימנע משעת יציאה מאוחרת מדי, העלולה להביא את המטיילים לכניסה לחושך.

 

המלצות מסלולים המתפרסמות בתפוצה רחבה בערוצי התקשורת השונים, צפויות לגרור בעקבותיהן מטיילים רבים באותו מסלול בטווח של שבוע-שבועיים לאחר שפורסמו. אם אין מדובר באירוע ייחודי (פסטיבל או טקס דתי) או תופעת טבע קצרת מועד (תצפיות על שלג ושטפונות או פריחת מין נדיר), כדאי מאד להימנע ממסלול זה בשבועיים שלאחר הפרסום – בהם הוא צפוי להיות עמוס יותר מהרגיל. גם אם מדובר על תופעת טבע, ברוב המקרים ניתן למצוא חלופות פחות עמוסות.

 

תמיד כדאי לטייל עם אנשים נוספים – טיולי משפחות עם בני משפחה, חברים ומכרים. הדבר חשוב במיוחד בטיולים הכרוכים במאמץ פיסי ניכר או עוברים באזורים מבודדים, וכן באזורים הרגישים מבחינה בטחונית – יהודה ושומרון, מרחב התפר ואזורים הסמוכים לגבולות המדינה.

 

המאמר מוגש באדיבות אתר inature.info לטיולים בארץ, עם 500+ דפים על שמורות טבע בארץ, מסלולי טיולים וגנים לאומיים.


אודות מחבר המאמר

המלצות וטיפים נוספים, כגון ציוד מומלץ, אוכל המתאים לטיולי שטח, לינה תחת כיפת השמיים ועוד – ניתן לראות באתר inature.info, המציע למעלה מ- 105 מסלולי טיול ומאות דפי מידע על שמורות טבע, גנים לאומיים ואתרים לאומיים בישראל.

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.