אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פסיכומטרי- מידע נוסף

מבחן פסיכומטרי הוא מבחן אשר מטרתו לנבא את ההצלחה של הנבחן בלימודים אקדמיים. על פי התיאוריה הסטטיסטית, הציון במבחן הפסיכומטרי, כאשר הוא משוקלל עם ציוני הבגרות של הנבחן, נמצא ביחס ישר ליכולת האקדמית שלו ולפיכך מי שמקבל ציון פסיכומטרי גבוה יותר יצליח יותר בלימודים אקדמיים. בהתאם לכך, קובעות האוניברסיטאות רף קבלה מינימלי לכל חוג. באופן טבעי, החוגים המבוקשים יותר והנחשבים לקשים יותר, כמו רפואה לדוגמה, דורשים קבלת ציון גבוה יותר במבחן פסיכומטרי.

מבנה מבחן פסיכומטרי וחישוב הציונים

מבחן פסיכומטרי מורכב משלושה נושאים אשר מתייחסים לחלקים שונים של חשיבה אקדמית: חשיבה מילולית, חשיבה כמותית ואנגלית. המבחן עצמו מכיל שמונה פרקים, ששניים מתוכם הינם פרקי פיילוט המשמשים את המרכז הארצי לבחינות והערכה לצורך חישובים ובדיקות סטטיסטיות. ששת הפרקים האחרים מתחלקים באופן שווה בין שלושת הנושאים ומהווים יחד את הציון הסופי. כל פרק אורך 25 דקות ומכיל בין 25 ל-30 שאלות אמריקאיות.

ציוניו של מבחן פסיכומטרי מחושבים על סולם הנע בין 200 ל-800 כאשר הממוצע הוא 500. הציונים בכל מבחן פסיכומטרי אינם אבסולוטיים אלא יחסיים. כל נבחן מקבל ציון המחושב ביחס לממוצע של הנבחנים באותו מחזור בחינה, כך שמי שענה על מספר ממוצע של תשובות בצורה נכונה מקבל 500 וכל שאר הנבחנים באותו מחזור של מבחן פסיכומטרי מקבלים ציון בהתאם לאחוז התשובות הנכונות והסטייה מהממוצע. בנוסף לציון הכללי, כל מבחן פסיכומטרי מכיל שלושה ציונים נוספים, לכל נושא. חשוב במיוחד הוא הציון של החלק באנגלית אשר משמש את האוניברסיטאות למתן פטור מלימודי אנגלית במהלך התואר הראשון.

מבחן פסיכומטרי – קורס הכנה

על מנת להצליח במבחן הפסיכומטרי חשוב להבין שלא מדובר במבחן סטנדרטי אלא במבחן הבודק יכולת התמודדות עם שאלות בזמן קצר, שימוש ביכולות הסקה מהירות וכדומה. לכן, כדאי להתכונן בצורה חכמה ויעילה למבחן פסיכומטרי. קורסי ההכנה למבחן הפסיכומטרי של EZ Way יעניקו לכם את כל הכלים והטכניקות להתמודדות הכי יעילה עם השאלות בכל מבחן פסיכומטרי, כולל הכרות עם שאלות ממבחנים אמיתיים, כך שתגיעו למבחן הפסיכומטרי מוכנים בצורה הכי טובה שאפשר.


אודות מחבר המאמר

LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.