אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פרגולות – מה חדש בתחום?

רוצים להתקין פרגולות בחצר הבית? לא יודעים איפה להתחיל? ראשית, כדאי שתתעדכנו בשינויים ובחידושים שחלו בסוגי פרגולות. בשנים האחרונות ניתן למצוא שינויים וחידושים רבים בענף, מה שמביא למגוון רחב של פרגולות בעיצובים מיוחדים ומחומרים חדישים, יחד עם שיטות חדישות ומיוחדות לייצור והתקנת פרגולות.

פרגולות – מה מיוחד בהן?

פרגולות הפכו לריהוט גינה נחשק ופופולארי במאה ה-20. סוד הקסם של פרגולות הוא הפונקציונאליות שלהן בהגנה והצללה במרחב הגינה הפרטי, בשילוב עם עיצובן המרשים והדקורטיבי ששובה תמיד את העין.

פרגולות מַשרות אוירה חמה ונעימה לגינת הבית ומשלבות באופן מושלם את פנים הבית עם חלקו החיצוני. תוכלו למצוא פרגולות שמאפשרות סוכך במרפסת, מעל בריכות שחייה ואף פרגולות שמיועדות לשיזוף.

עיצוב פרגולות

בעשור האחרון תפקיד הפרגולות התרחב מהצללה והגנה בלבד אל הפַן העיצובי. כיום פרגולות מיוחדות מחומרים יוקרתיים אף נחשבות לסמל סטאטוס. תוכלו למצוא עיצובים המשלבים פרגולות, כסאות ושולחן, שיוצרים יחד את פינת הישיבה המושלמת בגינה שלכם. בנוסף תוכלו לרכוש פרטי נוי, מסגירות עץ ועד עדניות, שעוצבו במיוחד לשילוב עם פרגולות.

צורות שונות של פרגולות

גם צורות הפרגולות השתנו פלאים בעשור האחרון. בשונה מהצורה המרובעת הסטנדרטית והבלעדית של פרגולות שהכרנו בעבר, כיום ניתן למצוא פרגולות בכל הצורות ולהתאים אותן לכל מטרה שרק תרצו.

אם תסתובבו מעט בחנויות תראו פרגולות עגולות, משולשות, מעוינות או כל צורה שרק תעלו על דעתכם. תוכלו גם להזמין את צורת הפרגולה בהתאם למיקום המסוים שתם מייעדים לה ולמידות המתאימות לגינה שלכם. 

חומרים מיוחדים לבניית פרגולות

הפרגולות המוכרות לכולנו עשויות עץ כמובן. עם זאת, בשנים האחרונות פותחו פרגולות עשויות אלומיניום, פרגולות מפורזלות ואפילו פרגולות זכוכית. לכל אחד מסוגי החומרים יתרונות וחסרונות משלו, אם בתחום העיצוב והנוי ואם בתחום העמידות והאחזקה.

פרגולות העץ והזכוכית הן המובילות בתחום העיצוב. גם כיום, פרגולות עץ - במידה שהעץ איכותי – נמצאות במקום הראשון בתחום זה. אולם בנושא העמידוּת, פרגולות אלומיניום הן הטובות ביותר שתוכלו למצוא.

פרגולות עץ מול פרגולות אלומיניום

קיימות פרגולות מזני עץ שונים. המפורסמים שבהם הם אורן, אגוז, אלון ועץ גושני. פרגולות עץ יקרות יותר, גם בעת רכישת הפרגולה וגם בתחזוקתן. מצד שני, פרגולות עץ מקנות לחצר הבית מראה כפרי חם ויוקרתי.

פרגולות עשויות אלומיניום פרקטיות הרבה יותר. הן לא מצריכות טיפול מפני תולעים, צביעת שמן תקופתית ותחזוק שוטף שמצריכות פרגולות עץ. כמו כן, ניתן להזמין פרגולות אלומיניום בצבעים שונים, להתאמה מרבית ביניהן לבית מראֵה הבית.

פרגולות מתקדמות

וכיום תוכלו למצוא בחנויות גם פרגולות חשמליות. אלו פרגולות בהן ניתן להזיז את גג הפרגולה ולשנות את זווית השלבים של הסככה. כך תוכלו לבחור את מידת ההצללה שתרצו ולהתאים את שלבי הסככה לכיוון השמש. פרגולות חשמליות מאפשרות נוחות מקסימלית, אך חשוב להדגיש כי עלות ההתקנה של פרגולות אלו גבוהה מאוד יחסית.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.