אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

לימודי תאוריה – ככה מתחילים ללמוד נהיגה

הגעתם לגיל 17? מתים כבר להוציא רשיון? בדרך לרשיון הנכסף תעברו 28 שיעורי נהיגה מעשיים (כמות מינימום), לימודי תאוריה ומבחן נהיגה מעשי – הטסט. הטעות הראשונה שעושה כמעט כל צעיר בבואו להוציא רשיון נהיגה, היא נתינת משקל רב מידי לטסט והזנחה של לימודי תאוריה. בדרך כלל הוא חושב לעצמו: "את החוקים והתמרורים אני אלמַד במילא במהלך השיעורים המעשיים, אז לימודי תאוריה כדאי שאשאיר לסוף". וזו טעות!

עוד לפני לימודי תאוריה - מידע על המבחן העיוני

מטרתו של המבחן העיוני היא לבדוק ידע בחוקי התנועה, תמרורים ותפעול מכני בסיסי של רכב. ניתן לגשת לתאוריה מגיל 15.5 (עד גיל 17 הבחינה מותנית באישור הורים) והיא אינה תנאי לתחילת לימודי נהיגה מעשיים, אלא להגשה למבחן המעשי. המבחן כולל 30 שאלות אמריקאיות (שאלות בחירה מרובה) ונמשך חצי שעה. תנאי המעבר הוא מענה של לפחות 26 שאלות נכונה. קיימים שאלוני תאוריה בשפות עברית, אנגלית, ערבית, רוסית, ספרדית וצרפתית. אם קל לכם יותר להיבחן בשפה אחרת, בצעו לימודי תאוריה בשפה זו וזכרו בעת ההרשמה לתאוריה לציין שאתם מעוניינים להיבחן בשפתכם. כשמדובר על לימודי תאוריה, הטיפ הכי טוב הוא המון תרגול. שאלות התאוריה חוזרות על עצמן בניסוחים שונים ולכן פתירת מבחנים קודמים זו הדרך הטובה ביותר להבטיח הצלחה במבחן. עם זאת, אין שום טעם בתרגול מבחנים ללא הידע הנדרש. לכן, ריכזנו עבורכם מידע שיעזור לכם להתחיל את התהליך של לימודי תאוריה.

לימודי תאוריה – התחלת התהליך

כאמור, לימודי תאוריה מתרכזים בתמרורים, חוקי תנועה ומכניקה של הרכב. ניתן לרכוש ספרי לימוד או למצוא אותם באינטרנט. הספרים כוללים את לוח התמרורים המפורסם ואת כל החומר הנדרש, כולל חוקי התנועה והרכיבים המכניים. ברשת תוכלו למצוא גם מבחנים רבים לדוגמא. בעת לימודי תאוריה, השקיעו בהשגת הרבה מבחנים כאלו ופתרו את כולם.

מרגיש מוכן? זה עוד לא הסוף של לימודי תאוריה?

קראתם בקפידה את כל ספר הלימוד? זוכרים בעל פה את כל התמרורים? יפה. כעת נשאר רק שלב אחד לפני שתיגשו למבחן עצמו – סימולציות. קחו מספר מבחנים לדוגמה ופתרו אותם ללא ספר הלימוד ובזמן מוגבל של חצי שעה. כך, תצרו את אותם התנאים איתם תידרשו להתמודד במבחן האמיתי. נסו לשנן את השאלות - הן חוזרות על עצמן בכל שאלון.

לימודי תאוריה בזמן מוגבל

חשוב להבין: 30 שאלות ב-30 דקות זה ממוצע של דקה לשאלה. נבחנים רבים מוצאים עצמם בסוף המבחן עם טופס בחינה חצי ריק. לכן, הכלל החשוב ביותר בעת לימודי תאוריה הוא להתאמן בפתרון השאלות עם לחץ זמן. מרגישים שבחצי שעה אתם לא קרובים לסיום המבחן? תנו לעצמכם במבחן הבא 40 דקות, בזה שאחריו 35 דקות וכך הלאה, עד שתצליחו לפתור מבחן בחצי שעה.


אודות מחבר המאמר

חברת SEO NETO מתמחה בעולם קידום אתרים בגוגל על ידי אופטימיזציה של אתרי אינטרנט באמצעות תוכן באתר אינטרנט ומחוצה לו ובשימוש טכניקות קידום אתרים ברמה מקצועית ותוך כדי שילוב בניית קישורים חזקים לאתר על מנת לחזק את המוניטין שלו מול מנועי חיפוש

 

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.