אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

תנור חימום – כללי בטיחות

 

 

בתקופת החורף והגשמים הבאים עלינו לטובה תנורי חימום הם חובה של ממש. חימום הבית חשוב מאוד על מנת לשמור על אווירה נעימה וכן שמירה על בריאותנו מפני הקור. אמנם מדינתנו ברוכת שמש אך בחורף, בייחוד באזורים הררים ובצפון הארץ חשוב להחזיק בבית תנור חימום אחד לפחות. כאשר אנו משתמשים בתנור חימום יש לשמור על כללי זהירות על מנת למנוע פגיעה ולהמשיך ליהנות מחימום בייתי.

 

תנור חשמלי

כאשר מדובר בתנור חשמלי, כללי הזהירות הנוגעים לכול מכשיר חשמלי תקפים בתוספת כמה הוראות נוספות. ראשית, חשוב לחבר תנור חשמלי אך ורק לשקע שלם אשר אינו שבור או גלוי. שנית, כמו כל מכשיר חשמלי, גם תנור חימום יש להניח במקום יבש והרחק מהישג ידם של ילדים קטנים. כמו כן, אין להפעיל תנור חימום חשמלי אם הוא סדוק, שבור או רעוע בכול צורה. יש לשים לב לתקע ולחוט החשמל ולוודא כי אלו שלמים ותקינים. מעבר לכך, כמו כל מכשיר פולט חום, אין להשאיר את התנור ללא שהגחה.

 

תנור גז או נפט

תנורי גז הפכו לנפוצים מאוד בשים האחרונות בשל יעילותם ואי תלותם ברשת החשמל. תנור גז פרופן למשל , נוכל למצוא בבתים רבים וכן בבתי עסק בהם יש צורך בחימום מרפסות פתוחות כגון בתי קפה ואולמות אירועים בהם התנור משתלב כחלק של עיצוב פנים או חוץ של המקום. כאשר אנו מפעילים תנור גז חשוב מאוד לוודא כי החלל אותו אנו מחממים אינו סגור לחלוטין, חשוב להשאיר חלון או דלת פתוחים למחצה. אין להניח תנור גז פרופן בסמוך לוילונות, צמחים או במקום הנגיש לילדים או בעלי חיים. כמו כן, אין להפעיל תנור גז אם אחד מחלקיו אינו שלם, תשומת לב יתרה יש לתת למיכל הגז. אם יש כל חשד לדליפת המיכל יש לאוורר מיד את החלל בו נמצא התנור.

 

רדיאטור

רדיאטורים הם הבטוחים ביותר מכול סוגי תנורי החימום הביתיים שכן הוא אינו כולל להבה או גוף חימום גילוי. כאשר מפעילים רדיאטור יש לשים לב, כבכול מכשיר חשמלי, שחלקיו שלמים והוא מחובר לשקע תקין. אין להניח דבר על הרדיאטור, למרות בטיחותו היחסית הוא עדיין עלול לגרום להתלקחות כאשר הוא מופעל על חום גבוה. רדיאטור נוטה לייבש את האוויר ומומלץ מאוד להשאיר חלון פתוח למחצה בעת שימוש ברדיאטור. פתרון נוסף הוא הנחה של כלי עם מים בסמוך למכשיר. ישנם רדיאטורים אשר ניתן להשאיר דולקים במשך כל הלילה, רדיאטורים אלו כוללים מנגנון כיבוי עצמי אשר מכבה את המכשיר זמנית כאשר הוא מגיע לטמפרטורה שנקבעה מראש. רדיאטור שאינו כולל מנגנון זה אין להשאיר ללא השגחה בדומה לכול תנור חימום אחר.


אודות מחבר המאמר

תנור , עיצוב פנים , חימום , חימום הבית

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.