אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

האם אכילת חומוס תורמת לבריאות?

 

 

קטניות מכול סוג הן מאכל מבורך עבור שוחרי הבריאות, הן מכילות כמויות מזעריות של שומן ובעלות ערך קלורי נמוך. חומוס מכיל מינרלים חיוניים לגוף האדם וכמות מכובדת של ברזל. החומוס משמש להכנת ממרח חומוס, אחד המאכלים הפופולאריים ביותר בישראל הנפוץ גם בעולם כולו.

 

קצת היסטוריה על חומוס

חומוס - Cicer Arietinum , היא קנייה שידועה לאדם מזה כ 8000 שנה ומקורה ככול הנראה באזור הודו. על פי עדויות היסטוריות, ממרח חומוס, שילוב של חומוס וטחינה בתוספת תבלינים קיים לפחות מימי הצלבנים באזורנו. ישנן עדויות התומכות בהשערה שממרח חומוס בשילוב טחינה הומצא עוד בבבל בסוף האלף השלישי לספירה. ממרח החומוס שאנו מכירים ואוהבים במתכונתו הנוכחית הוכן לראשונה לפני כ – 200 שנה בלבנון ונדד משם לכול ארצות המזרח התיכון כולל כמובן לישראל.

 

ערכו התזונתי של החומוס

כאמור, לחומוס ערך תזונתי גבוה, חומוס מכיל כ 5 אחוזי שומן בלבד, כ 20 אחוזי חלבון , ויטמיני C ן B , אשלגן, מגנזיום סידן וברזל. מכיוון שחומוס הוא קטנייה הוא מכיל פחמימות מורכבות המעוכלות לאט בגופנו ותורמות לתחושת שובע לטווח ארוך. כאשר מדובר בממרח חומוס המשולב טחינה, שמן זית וחומרים אחרים יש לשים לב למרכיביו. לרוב, ממרח חומוס יכיל טחינה אשר תוסיף לתפריט שלכם עוד ויטמין B סידן ואשלגן, תוספת של שום לממרח חומוס תגן עלינו ממחלות החורף ובהחלט מועילה לבריאות.

 

כיצד חומוס תורם לבריאותנו?

בראש ובראשונה, חומוס מעלה את תחושת השובע הכללית ומוסיף לתפריט היומי שלנו ויטמינים ומינרלים נחוצים מאוד לתפקוד נכון של מערכות גופנו. ערכו הגליקמי של חומוס נמוך במיוחד והוא בטוח לחלוטין לסובלים מבעיות של תנודות בסוכר. מחקרים הראו כי אכילת חומוס עוזרת למנוע עלייה של כולסטרול בדם, תורמת לשיכוך בעיות מעיים ואף עוזרת למנוע סוגים מסוימים של סרטן כאשר חומוס משולב באופן קבוע בתזונה שלנו. רובנו אוכלים ממרח חומוס עם שמן זית וזעתר, הידועים בסגולותיהם הבריאותיות. נזכיר שוב את הטחינה שמשולבת בממרח חומוס אשר גם היא בעלת ערכים תזונתיים גבוהים.

 

האם חומוס בריא לילדים?

חומוס מכיל כמות גדולה של ברזל ומומלץ על ידי משרד הבריאות לילדים החל מגיל חצי שנה כמו גם לנשים בהריון ונשים מניקות. ערכיו התזונתיים הגבוהים של החומוס וערכו הקלורי והגליקמי הנמוך אידיאליים לשמירה על בריאותו והתפתחותו התקינה של כל ילד. כאשר משלבים שמן זית, טחינה וזעתר יחד עם חומוס נוכל לתת לילדנו מנה גדושה של ברזל, ויטמין B וסידן החיוניים להתפתחות בכול גיל.


אודות מחבר המאמר

חומוס, סלט חומוס , אכילת חומוס

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.