אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מה הן קרנות נאמנות?

 

לפני שמשקיעים בקרן נאמנות, חשוב לדעת מהי בעצם קרן נאמנות, מה היא כוללת ומה ההבדל בין קרנות נאמנות שונות שקיימות בארץ. קרן נאמנות, היא גוף פיננסי, שכולל כספים של אנשים שונים המשקיעים בו, למטרה של השקעה בניירות ערך. כל יחידת קרן נקראת יחידת השתתפות, וכל יחידה שכזאת מקנה זכות בנכסי הקרן. לכל קרן יש תשקיף, שמסביר על מדיניות ההשקעה של הקרן, ומפרט אודותיה.

לקרנות נאמנות יש מנהל קרן, ונאמן. נאמן הקרן אוחז בנכסי הקרן, והוא מפקח על צורת יישום המדיניות שנקבעה בתשקיף. מנהל קרן אחראי לנהל את ההשקעות בהתאם לאותה מדיניות שמפורטת בתשקיף. האנשים שבוחרים להשקיע דרך קרנות נאמנות, עושים זאת כי זוהי אופציה טובה למשקיע שלא מעוניין להתחייב מבחינת סכום ההשקעה. ככל שבקרן יהיה מספר רב יותר של אנשים, כך הסכום שיאספו יהיה גדול יותר, והם יוכלו להשיג רווחים גבוהים יותר.

קרנות נאמנות פועלות בכל תחומי ההשקעה- מניות, קרנות מטבע חוץ, סחורות, קרנות אג"ח ועוד. כך שהמבחר הוא רחב, וכל אחד יכול למצוא מה שמתאים לו יותר. היתרונות שמייחסים להשקעה דרך קרנות נאמנות הם רבים, וכוללים למשל- ניהול אמין ומקצועי- לרוב מנהל ההשקעות של הקרן יהיה אדם רציני בעל ידע רב בשוק ההון, וניסיון ארוך, גמישות- אפשר להשקיע כל מיני סכומים של כסף, גם סכומים קטנים יחסית. שקיפות- בכל יום מתפרסמות תשואות הקרן לאותו היום, כך שהמעקב הוא יומי ואפשר תמיד לדעת מה קורה. מגוון- ישנו מגוון רחב של קרנות נאמנות, שפועלות בתחומים שונים, וכך אפשר להשקיע באפיקים שונים ולבנות את צורת ההשקעות ופיזורה, באופן שמתאים לך.

בארץ יש קרנות נאמנות רבות, והבחירה ביניהן לא פשוטה. מומלץ לערוך השוואה בין הקרנות השונות, לקרוא את תשקיפיהן, ולקבל כמה שיותר מידע לפני שבוחרים באחת מהן. ניתן לבדוק את תשואת הקרן לאורך תקופה ארוכה, וכך לדעת האם התשואות שהיא מקבלת הן יציבות, וסבירות גם בתקופות שפל בכלכלה. קרנות נאמנות יציבות, יעבדו היטב גם בתקופות טובות פחות, וכך אפשר לדעת שהן מנוהלות כראוי ובצורה טובה ולטובת המשקיעים.

קרנות נאמנות שונות, גובות סכומים שונים של דמי ניהול, כך שאפשר לערוך סקר פשוט, ולראות היכן דמי הניהול הנמוכים ביותר. ניתן גם לבדוק את מידת הסיכון שמנהלי קרנות נאמנות לוקחים, על ידי בדיקת סטיית התקן של הקרן. סטיית תקן גבוהה, תראה על קרן נאמנות שבה יש רמת סיכון גבוהה. סטיית תקן נמוכה מאוד, תצביע על קרן נאמנות סולידית ורמת סיכון נמוכה. 


אודות מחבר המאמר

קרנות נאמנות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.