אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

להדביר נכון-הדברה של טרמיטים

 

הימצאותם של מזיקים בבית כדוגמת תיקנים, נמלים או אפילו טרמיטים גורמים לירידה באיכות החיים ולעתים לפגיעה של ממש בבריאות שלנו. הדברה היא פתרון יעיל וותיק להרחקת מזיקים מסוגים שונים. כמובן שיש שיטות רבות ומגוונת להדברה, החל בריסוס של מזיקים וגם הדברת טרמיטים או תיקנים בצורה מבוקרת על ידי מדביר מקצועי.

הדברת טרמיטים הינה סוג שונה של הדברה כיוון שסוג זה של הדברה מצריך שימוש במכשור אחר מסוגי הדברות אחרים והיא גם מורכבת יותר ודורשת דיוק רב יותר בהפעלתה.

מעבר לשיטה של הדברת טרמיטים ישנן שיטות שונות ומגוונות להדברה של מזיקים.

הדברה כימית

מדובר על שיטת הדברה נפוצה ונהוגה כמעט בכל בית להשמדת מזיקים קטנים כדוגמת נמלים או תיקנים קטנים. אך גם מדבירים מקצועיים עושים שימוש בסוג זה של הדברה.

לפני שמבצעים הדברה כימית, חשוב לאתר את המיקום שממנו מגיעים המזיקים. אם מתכוונים לבצע הדברת טרמיטים חשוב לבדוק איפה הקן שבו נמצאים הטרמיטים. ריסוס שאיננו מבוקר יכול במקרה הטוב להיות פחות יעיל, ובמקרה הפחות טוב ואפילו גרוע לגרום לנזקים של ממש.

הדברה אלקטרונית

כאן הכוונה היא לשיטת הדברה יחסית חדשה וגם פחות נפוצה. הדברה באמצעים אלקטרוניים עושה שימוש בגלי קול לדוגמה. הרעיון שמאחורי סוג זה של הדברה הוא שקיימים בעלי חיים בעלי רגישות לתדרי קול בעוצמה נמוכה ושימוש נכון בהם נגד מזיקים מסוימים גורם להרחקתם. הדברה אלקטרונית יכולה להתבצע גם על ידי שיבוש שדה מגנטי. ישנם סוגים של מזיקים אשר נעים בהסתמכות על שדות מגנטיים. פגיעה בשדות מגנטיים אלה גורמים להרחקה של המזיקים האלה. הדברה ירוקה – אקולוגית

סוג זה של הדברה הוא ידידותי יותר לסביבה ופחות מזיק. יחד עם זאת הוא פחות אפקטיבי בסוגים שונים של הדברה כגון הדברת טרמיטים, הרחקת יונים ועוד. הדברה ירוקה מתבססת על חומרי הדברה שהם רעילים פחות באופן יחסי בהשוואה לחומרי הדברה רגילים. למרות שהיא נחשבת בטעות לפחות יעילה, יש לסוג זה של הדברה יתרונות רבים.

הדברה ביולוגית

הדברה אשר עושה שימוש ביצורים מן החי, כגון דבורים לצורך פעולת ההדברה. גם במקרה זה סוג זה של הדברה יעיל רק במקרים מסוימים ולא בכל סוג של מזיקים.

באשר לתחום של הדברת טרמיטים, כאן מדובר בסוג שונה של הדברה מכל סוגי ההדברה האחרים. הדברת טרמיטים מתבססת על איתור מקדים של קן או מושבת הטרמיטים ובהתאם לגודל המושבה מתבצעת פעולת ההדברה כאשר היא משתנה בהתאם למצב הטרמיטים בבית והנזק שהם הספיקו לחולל.

על פי רוב כאשר אתם מזמינים מדביר לביתכם, מומלץ להתייעץ איתו בטרם הוא מתחיל במלאכת ההדברה מה השיטה שבה הוא הולך להשתמש ומה הוא מציע להמשך העבודה. לעתים דרושה התארגנות מקדימה לפני שמתחילים בהדברה ולכן חשוב להתייעץ עם מדביר מקצועי.


אודות מחבר המאמר

הדברה

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.