אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

מילוי קמטים בעזרת בוטוקס

מילוי קמטים בעזרת בוטוקס הוא הליך כירורגי פשוט, מהיר וכיום גם זול, שמאפשר לא רק לטפל בקמטים, החליקם ולהעלימם אלא למנוע את המשך יצירתם בעור, ואף למזער קמטים נוספים בסביבת הטיפול. לכאורה, הליך של מילוי קמטים מחייב שימוש בחומר שחודר אל שכבות השומן, הקולגן או שכבות אחרות שמתחת לקמט ומתפיח אותן כך שהקמט כאילו מחליק ומתיישר מעצמו. למעשה, וכאשר מדובר על בוטוקס, מילוי קמטים נעשה בעזרת טכניקה מסוג אחר, של שיתוק עצבי מקומי, כך שהשרירים המיניאטוריים באזור הקמט, אלו שיוצרים אותו, אינם יכולים לפעול. כיוון שהחומר הינו רעלן טבעי, השפעתו נפסקת תוך תקופת זמן של מספר חודשים עד שנה לכל היותר ולא נגרם שיתוק קבוע לשרירים. מסיבה זו ובמידה ומעוניינים לשמור על מראה פנים ללא קמטים ולמנוע יצירה של קמטים נוספים המתווספים עם השנים, יש צורך לחזור על הטיפול אחת לתקופה. הודות ליתרונות אלו ואחרים, הפך לאחרונה מילוי קמטים בעזרת בוטוקס לשיטת הטיפול המועדפת בקמטים.

 

מילוי קמטים בעזרת בוטוקס – איך זה עובד

הטיפול כרוך בהרדמה מקומית שנעשית בזריקה או אלחוש, על מנת שהמטופלים לא ירגישו בכאב ובלחץ הכרוך בהחדרת החומר אל מתחת לעור. החומר, שהוא רעלן טבעי שמופק באופן סטרילי במעבדה ועובר עיבוד קל על מנת להתאים אותו לשימוש הרפואה האסתטית, פועל על העצבים ובכך מנטרל את הפקודות המועברות לשרירים מהמוח. מילוי קמטים בעזרת בוטוקס נחשב לשיטה בטוחה, והחומר פועל אך ורק באזור הטיפול, ואך ורק על השרירים הקטנים המעורבים ביצירת הקמט. התוצאות מגבילות את התנועה במקום, ולכן לרוב לא מטפלים בשיטה זו בקמטים באזור הלחיים, על מנת לא לפגוע באפשרות לחייך. איפה כן? במצח, סביב העיניים, בין הגבות – קמטי כעס, ועוד. לאחר הטיפול ישנם כאבים קלים שנעלמים תוך מספר ימים, כתוצאה מפעולת ההזרקה עצמה. לעיתים האזור מתנפח מעט – גם תופעה זו חולפת במהרה. בחודשים שאחרי הטיפול האזור בו בוצע מילוי קמטים בעזרת בוטוקס הופך משותק מעט, ותנועות שרירים אינסטינקטיביות וקטנות שאנשים מבצעים מאות פעמים ביום וגורמות לקמטים, אינן מתאפשרות עוד. כתוצאה, הקמטים שהיו לפני הטיפול נעלמים או קטנים באופן משמעותי (תלוי בעומק הקמט) וקמטים חדשים נמנעים.

 

למי מתאים מילוי קמטים בעזרת בוטוקס

מילוי קמטים בעזרת בוטוקס מיועד לנשים וגברים בגילאי 30 ומעלה, שלהם קמטים שקשורים בהבעות. ישנם קמטים רבים באיזור המצח, בין הגבות, סביב העיניים ובמקומות נוספים בפנים שנגרמים כתוצאה מהבעות מרובות, חלקן מזעריות ובלתי מורגשות כמעט, שאדם מבצע עשרות ומאות פעמים ביום. באופן טבעי, ישנם אנשים שנוטים להיות יותר אקספרסיביים ולהביע כל רגש קטן בפנים, ולמרות שמדובר בתכונה שנחשבת חיובית, יש מקרים בהם, בשילוב עם גנטיקה ואיכות עור מסוימת, זהו הגורם העיקרי להופעתם של קמטים. גם בגילאים מאוחרים יותר, כאשר נוצרים קמטים שהם תוצאה של עור רווי ואיבוד קולגן, הבעות מרובות בהחלט מעמיקות את אותם קמטים. מסיבה זו, מילוי בעזרת בוטוקס של קמטים יעיל לקמטים באזורים שהוזכרו, בכל שלב – החל מהשלב ההתחלתי שבו הם רק מתחילים להתהוות ועד לשלבים מתקדמים בהם הקמט כבר עמוק ומורכב. במידה וקיימת רגישות מיוחדת לחומר, או שיש צורך בזהירות מוגברת למשל במהלך היריון, רצוי להתייעץ עם רופא מומחה לפני ביצוע מילוי קמטים בעזרת בוטוקס.


אודות מחבר המאמר

פורטל אסתטיקה - המוביל בתחום ניתוחים פלסטיים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.