אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

ממונה בטיחות בעבודה – מה הוא באמת עושה?

ממונה בטיחות בעבודה כשמו כן הוא: האדם הממונה הן על בטיחות העובדים והן על בטיחות הציוד שהעובדים משתמשים בו. תפקידיו של ממונה בטיחות בעבודה הם:

  1. לוודא שציוד העבודה של העובדים שבאחריותו תקין.
  2. לפקח על העברת חומרים מסוכנים.
  3. לשמור על תנאי עבודה וזכויותיהם של העובדים תחתיו.
  4. להקים מערך חירום ולתרגל אותו עם העובדים.

ממונה בטיחות בעבודה קיבל את הסמכתו לתפקיד ממפקח העבודה הראשי אשר מינה אותו להיות ממונה בטיחות בעבודה. בין שאר תפקידיו של הממונה הם: לייעץ להנהלת המפעל או הארגון לגבי ליקויים או שיפורים הנדרשים בשטח. כמפקח על העבודה שנעשית, הוא זה שרואה בפועל מה חסר ואיפה צריך לשפר. לעיתים הוא צומח לתפקיד מלמטה ולעיתים הוא נשכר על ידי קבלן חיצוני.

תפקיד נוסף שיש לכל ממונה בטיחות בעבודה, מעבר לפיקוח בפועל, הוא: כתיבת נהלים בכתב והעברת הדרכות בטיחות. כאשר מדובר על נהלים בטיחותיים כלל מערכתיים, הכוללים בתוכם גם את תרגיל המילוט מאזור המפעל או הארגון, המיועד לכלל העובדים, והנהוג להיות מתורגל פעם בשנה בכל מקום עבודה באשר הוא. כמו כן ממונה בטיחות בעבודה, הוא זה שעורך סקר סיכונים עבור החברה או הארגון שהוא מייצג. בתהליך זה, הממונה על הבטיחות, מזהה ומעריך את רמת הסיכון של חומרים מסוכנים ודרך העברתם,  או את בטיחות ציוד המגן לעובדים, ציוד הכיבוי ועוד. ממונה בטיחות בעבודה לא פעם גם מתצפת על העובדים שתחת חסותו ועוקב לראות שהם עומדים בנהלים ובחוקים שנקבעו. למשל: חובשים כובעי בטיחות על מנת שלא יקבלו מכה ממכשיר מתכת שנמצא מעל ראשם, או לובשים כפפות כאשר הם מתעסקים בחומרים מסוכנים ועוד.

כל ממונה בטיחות בעבודה זוכה לליווי צמוד ואישי של צוות מקצועי המפקח עליו. מטרת צוות זה: לענות על בעיות שבהן נתקל ממונה הבטיחות בעבודתו השוטפת. צוות זה עוזר לממונה הבטיחות, לבנות תוכנית עבודה שנתית שתלווה אותו ואת הארגון בו הוא נבחר לפקח. חשוב לדעת שאותם ממונה בטיחות בעבודה קיבלו גושפנקא של מפקח עבודה ראשי אשר הכשיר אותם ומינה אותם לתפקיד.


אודות מחבר המאמר

מידע נוסף ניתן למצוא באתר - http://www.mozi.co.il/

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.