אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

טלפון סלולרי במקום כרטיס אשראי ?

 

רבים מהמומחים בתחום הסלולארי והבנקאות מנבאים כי שנת 2011 תהיה שנת הפריצה של טכנולוגית ה NFC אשר מאפשרת להפוך את הטלפון הסלולארי לאמצעי תשלום כגון כרטיס אשראי. 

NFC (Near Field Communication), הינה טכנולוגיה המאפשרת קריאה של נתונים מתוך שבב או אלמנט אחר בטלפון לצורך ביצוע תשלום, באמצעות תקשורת אלחוטית במרחק של עד10 סנטימטרים. השבב מאפשר לטלפון לקרוא מידע ובמקביל לתקשר עם קופות רושמות ומכשירי סליקת כרטיסי אשראי כדי להעביר מידע על אמצעי התשלום. 

מדוע ה NFC קרוב יותר מתמיד?

בעולם אנו מבחינים במגמת התפשטות הולכת ומתרחבת של תשלום באמצעות טלפון סלולארי. ב 2009 מעל 81 מליון משתמשים רשומים ביצעו תשלומים באמצעות הסלולאר. מתוכם 34 מליון באסיה ו 30 מליון באירופה. ביפן וקוריאה – מעל 85% ממשתמשי דור 3 ומעלה משתמשים בטלפון כאמצעי לחיוב. בסין לבד צפויים לעשות שימוש בטלפון הסלולארי כאמצעי תשלום כ 108 מליון איש עד סוף 2010.

החברות הסלולאריות כמו גם ארגונים פיננסיים ובנקאיים רואים בטלפון הסלולארי את אמצעי התשלום העתידי שישחרר אותנו מצורת התשלום המסורתית, קרי כרטיס מגנטי. כך לדוגמא הצהירה קהינה ואן-דייק, סמנכלי"ת בכירה במסטרקארד: " שוק התשלומים האלקטרוניים ובמיוחד שוק התשלומים באמצעות הסלולאר צומח וימשיך לצמוח בקצבים גבוהים ביותר" 

גם חברות הסלולאר מזהות את הפוטנציאל והערך המוסף הגבוה הטמון בהפיכתו של מכשיר הטלפון לאמצעי תשלום. Apple, Google, NOKIA כבר ממהרות להציג את הדור הבא של הטלפונים שיתמוך באופן גורף בטכנולוגיית ה NFC, ארגון חדש בשם ISIS מיסודן של שלוש חברות הסלולאר הגדולות בארה"ב עלה לאוויר בימים אלו ומטרתו העיקרית היא לפתח רשת מסחרית גלובאלית המושתתת על תשלום באמצעות הטלפון. השותפות הנ"ל כוללת בתוכה את חברת כרטיסי האשראי Discover ו- BarclayCard US.

 שלושה גורמים עיקריים מרכיבים את ההצלחה ביצירת מודל עסקי רווחי ל NFC:

1.   היחסים/המודל העסקי בין המפעיל הסלולארי לסולק (חברת כרטיסי האשראי). במקומות בהם קיים מודל עסקי מניב עבור שני הגופים או שני גופים כאלו נמצאים בבעלות משותפת, הסיכויים להצלחה גדולים.

2.   הטכנולוגיה עליה מושתתת פעילות התשלום. קיימות מספר טכנולוגיות המאפשרות,  חלקן מצריכות טלפונים ייחודיים, חלקם מתלבשות על תשתית החומרה הקיימת. ככל שהמודל הטכנולוגי מתבסס על תשתית קיימת הטלפוניה והרכיבים הקיימים ולא על תוספת רכיבים כמו שבבים מיוחדים, או טלפון ייעודי, הסיכוי להצלחה והוספת משתמשים הוא גבוה.

3.   התשתית לקבלת וביצוע התשלום בשטח, דהיינו נקודות המכירה צריכות להיות מצוידות בקורא ייעודי שיאפשר קריאת פרטי אמצעי התשלום מהטלפון ויעבירו אותם לקופה רושמת או למסוף אשראי לשם המשך הטיפול. ככל שתיפרס תשתית רחבה ומגוונת יותר, כך גדלות האפשרויות של הלקוח לממש את האופציה הניתנת לו בתשלום ע"י המכשיר הסלולארי. לדוגמא בארץ, לוריפון יש תשתית הכוללת עשרות אלפי נקודות מכירה שהינן אופציונאליות לקיום הפעילות.

 

 


אודות מחבר המאמר

וריפון - פתרונות סליקת כרטיסי אשראי ותשלומים אלקטרוניים

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.