אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

הליכונים הגיל הוא לא מכשול

גיל הזהב טומן בחובו שפע של סכנות לקשישים, אך בזכותם של עזרים שונים, יכולים בני ובנות גיל הזהב ליהנות מהחיים תוך תחושת ביטחון ונוחות, במקום להמשיך לפחד מכל תנועה ויציאה מהבית.אחד העזרים הללו הוא הליכון, המגן מפני נפילות, מאפשר ניידות עצמאית, מעניק שקט נפשי הן לקשיש והן לקרוביו, ומשפר את איכות החיים למי שאינו מסוגל להתנייד בכוחות עצמו, אך בכל זאת מעוניין לצאת ולהסתובב.עם התפתחות הטכנולוגיה, גם לבני גיל הזהב מגיע ליהנות משפע של שכלולים והמצאות, שעוזרים להם להפוך את החיים לקלים יותר ולבטוחים הרבה יותר. בזכותם של הליכונים זה אפשרי.

מהם הליכונים?

הליכונים הם כלי עזר בדמות מוטות שנבנו בצורה ארגונומית להתאמה עבור האדם. הם אמורים לתמוך בו בשעת ההליכה, להעניק תחושת יציבות, ולאפשר תנועה חופשית ועצמאית למי שהליכתו מוגבלת או אינה יציבה דיה.מטרתם של הליכונים איננה להיות רגליים חלופיות עבור מי שמתקשה בהליכה, אלא אביזר עזר שמקנה ביטחון ועצמאות בהליכה ותומך בה. לדוגמה, כאשר קשיש רוצה לרדת ממיטתו והוא חש חוסר יציבות, משמשים הליכונים על מנת להקנות לו את היציבות ולעזור לו בקימה ובישיבה.כאשר קשיש מטייל בחוץ וחש לפתע בעייפות ורוצה לנוח, הליכון מאפשר לו להישען ולהרגיש בטוח, להחליף כוחות ולהמשיך בדרכו. בנוסף ניתן לראות מבוגרים רבים המטיילים בחוץ בסיוע הליכונים ולא מונעים מעצמם את הנאות החיים ואת שגרת היומיום.

הליכונים – עולם של אפשרויות בלתי מוגבלות

כיום קיים מבחר עצום של הליכונים מכל הסוגים. ישנם הליכונים שמתאימים לבית, וישנם הליכונים שמותאמים להליכה בחוץ, מהירים או איטיים. ישנם הליכונים עם גלגלים וישנם הליכונים ללא גלגלים, ישנם הליכונים שמכילים מושב ויש הליכונים ללא מושב, יש הליכונים הניתנים לקיפול וישנם הליכונים קבועים.כמו כן, קיימים הליכונים הנקראים רולטור, שיש להם מעצורים ובלמים והם מכילים שלושה או ארבעה גלגלים, וכן הלאה.כאשר אתם מחפשים הליכונים עבור אדם הנזקק להם, חשוב לבצע התאמה אליו ואל צרכיו היומיומיים, על מנת להגיע לתוצאה המיוחלת של מקסימום עצמאות וביטחון.בדקו את מבנה הגוף של הקשיש, את שגרת יומו, את מידת התפקוד של רגליו וידיו ואת צרכיו הנוספים.ישנם הליכונים שניתן להוסיף להם אביזרים שמשפרים את הנוחות, כמו סל נשיאה שמונע סחיבה מיותרת ועומס על הכתפיים, מגש, פנס, וכן הלאה, שהופכים כל יציאה מהבית לפשוטה יותר. בזכותם של הליכונים יכולים הקשישים לחיות חיים מספקים, מלאים, עצמאיים ושמחים, ולא לעצור את עצמם מתוך הפחד ליפול. בעזרת הליכון ניתן לבצע משימות, להתנייד, לבלות ולטייל בצורה בטוחה ונוחה.


אודות מחבר המאמר

lOADseo חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר iNFO@lOADseo.CO.IL

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.