אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

יישור אוזניים ומראה במסגרת טיפול אסתטי

אוזניים בולטות מהוות מפגע שקשור בעצם במראה אסתטי משמעותי וגורמות למבוכה רבה לילדים ומבוגרים. האוזניים מגיעות לגודלן כמעט באופן סופי כבר בגיל 6 שנים וכבר בגיל זה ניתן להצמידן באמצעות ניתוח פלסטי או טיפולים אסתטיים מותאמים מראש במידה והן גורמות להפרעה משמעותית בדימוי הגוף של הילד ולקשיים חברתיים.

למרות שניתן לבצע את הניתוח בגיל צעיר חשוב לוודא שהילד בוגר מספיק על מנת להכיל את משמעות המילה ניתוח פלסטי או הבנת הנושא טיפולים אסתטיים על כל גווניו בכדי לקבל מעורבות מלאה ממנו ובשלות נפשית על מנת לצור מצב של שיתוף פעולה מלא בתהליך עצמו ולכן חשוב שהילד יבין את הצפוי לו ויהיה שותף בכל התהליכים לרבות תהליך ההחלמה. כמו כן חשוב לציין כי ניתן לתקן את שתי האוזניים באותו ניתוח.  ניתוח פלסטי או טיפולים אסתטיים מהסוג הנ"ל יכולים להמשך בין שעה לשלוש שעות. ניתוח מורכב ימשך יותר זמן. מורכבות ניתוח מאוד תלויה במצב הנתון.הניתוח יבוצע כמובן על ידי מנתח פלסטי מומחה בתחום בעל שם בנישה הנ"ל והוא בעצם יבצע את הפעולה בחלק האחורי של האוזן שהוא נסתר בכדי לאפשר חשיפה של סחוס האוזן ומרגע שבעצם יאתר זה  את הנקודה הסחוסית שהרי החומר ניתן לעיצוב על ידיו לרבות תפרים או חתכים או שניהם יחד על מנת לעצב את הסחוס מחדש בצורה הדרושה.

לעיתים יבצע מנתח פלסטי שימוש בחוטים שלא נספגים כדי לשמר ולהבטיח כיפוף נכון. החוטים יהיו מתחת לעור ולא יהיה צורך להסירם כמו כן בחלק מהמקרים יהיו מצבים כי יהיה צורך להסיר חלק מהסחוס כדי לתת צורה טבעית לסיום הניתוח. ישנם מנתחים אשר נוקטים בגישה קדמית. החתך מתבצע בחלק הקדמי של האוזן ומוסתר בקפלים הטבעיים של האוזן. יתר הגישה הינה דומה, משמע החלשת הסחוס על ידי חתכים ותפתרי קיבוע. ברב המקרים הצלקת תטשטש עם הזמן וכמט לא תראה. הניתוח יכול להתבצע בשתי אוזניים בולטות בו זמנית, או רק על אוזן אחת במידה והשנייה אינה זקוקה לתיקון.

סוף דבר הינו בעצם החזרה לשגרת חיים רגילה לאחר ניתוח מהסוג הנ"ל. ילדים, בוגרים ומבוגרים מתאוששים וחוזרים לביתם לאחר מספר שעות מהניתוח. ילדים צעירים יתאשפזו למשך לילה אחד כדי לאפשר השגחה יותר טובה והתאוששות נטולת כאב עד שחומרי ההרדמה יפוגו מעצמם. לאחר הניתוח הראש יהיה חבוש עם תחבושת מרופדת בכדי לעצב את האוזניים ולמנוע דימום בו זמנית וגם להפחית כאב ולזרז ריפוי.

האוזניים יהיו נפוחות ואף יכאבו למספר ימים. הוראות יינתנו על ידי הפלסטיקאי המנתח. התפרים ייעלמו או יוסרו תוך שבוע או שבועיים מיום הניתוח. ולסיכום חשוב לציין כי בחירת מנתח פלסטי וכירורג מנוסה בעל שם בתחום הינה בחירה מנצחת על כל השלכותיה לרבות תוצאות הניתוח והשלבים של לאחר מכן.


אודות מחבר המאמר

אלי גולדמן

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.