אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

גיל הזהב - כיצג להפיק את המירב

גיל הזהב - כיצג להפיק את המירב

אין הגדרה ברורה למושג "גיל הזהב". לרוב אנו מתייחסים למצב בו אנשים ייצאו כבר ממעגל העבודה ועיתותיהן בידם.אולם, יש הפורשים מעבודתם בגיל 50. האם זה סביר כי אדם בן 50 הוא בגיל הזהב? יש שפורשים בגיל 90. אז כולנו נסכים כי האדם שייך לקטגוריה של בני גיל הזהב.בישראל, גברים ונשים פורשים מעבודתם בגיל 67 אך נשים יכולות לפרוש אף בגיל 62. כאשר בני גיל הזהב פורשים מעבודתם, עומדים לרשותם מספר רב של תחומי עניין ותחביבים אשר יכולים למלא את החלל שנוצר ועודף הזמן הפנוי, כיוון שאינם משכימים שוב כל בוקר לעבודה:

  1. ישנם העוברים לדיור מוגן או לכפר גמלאים – זהו למעשה מעין קיבוץ אשר כל תושביו הם בני גיל הזהב. דיור מוגן איננו בית אבות כפי שהיה מוכר וידוע בעבר אלא דיור איכותי ומוגן לבני גיל הזהב . עם העלייה בתוחלת החיים כלומר, אנשים חיים כ-20 שנה ואף יותר מעבר לגיל הפרישה, יש צורך לשפר את איכות החיים של בני גיל הזהב על ידי מציאת דיור חליפי אשר יעניק לבני גיל הזהב יתרונות רבים:

    הביטחון הפיזי - בעיקר אצל בני גיל הזהב המתגוררים בגפם קיים החשש המוצדק לחיות לבד להתמודד עם גורמים עבריינים כשודדי קשישים. בדיור מוגן לעומת זאת קיימת שמירה 24 שעות ביממה.הדאגה לבריאות - במקומות אלו ניתן למצוא צוות רפואי וכמובן פעילויות גופניות כגון: חדר כושר, חוגי ספורט ובריכת שחיה, פעילויות התורמות לבריאות.הפעלות שונות למילוי שעות הפנאי כגון: סרטים, הרצאות, טיולים, חוגים ועוד.פתרון הבעיה החברתית - חלק מבני גיל הזהב הנו בודד. מובן, שהדבר מתגבר אצל אלו שחיים לבדם אך גם זוגות רבים מתקשים במציאת חברים חדשים לאחר שחברי העבר עברו לדיור מוגן או לצערנו נפטרו.

  2. ישנם רבים מבני גיל הזהב, שתחביבם החדש הינו טיולים (לרוב מאורגנים) ונסיעות לחו"ל. ישנם חברות נסיעות המתמחות בטיולים לגיל הזהב. החברה המארגנת את הטיול, לוקחת בחשבון את נקודות החוזק והחולשה של בני גיל הזהב וכך בוחרת את יעדי הטיול, רמת הקושי, הצורך בליווי רפואי, התאמת גיל המדריך ועוד.

  3. בני גיל הזהב מוצאים לעצמם תחביבים חדשים או מתחילים לעסוק בתחביב עליו "חלמו" כל שנות עבודתם, כגון: פעילות גופנית, משחקי חשיבה וחברה כדוגמת ברידג', פעילות במועדונים לגיל הזהב וכו'.

וכעת דבר סיכום.גיל הזהב איננו כבר גיל הקשישים (אלו שראשם מלא בקש) אלא להיפך, גיל מלא באפשרויות אינסופיות.בדומה לדברי הרמב"ם "נפש בריאה בגוף בריא" ניתן לומר כי אף ההיפך נכון "גוף בריא בנפש בריאה", רוצה לומר כי באם תרצו גוף בריא בגיל הזהב, יש לשמור על נפש בריאה.


אודות מחבר המאמר




LoadSEO חברת מתמחה ב -"קידום אתרים" באינטרנט. לפרטים אנא צרו קשר טלפוני במספר: 08-6466820 או בכתובת הדואר Info@LoadSEO.co.il


דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.