אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

קנייה נבונה של רכב משומש – כך עושים זאת נכון!

כשעומדים לרכוש רכב משומש, יש לנהוג במשנה זהירות ולערוך בדיקה יסודית. בטיחות הרכב היא קריטית, ההשקעה הכספית היא גבוהה בצורה יחסית ויש מספר לא קטן של מרכיבים שיכולים להשפיע על כדאיות הרכישה. לפניכם מדריך מקוצר המתאר כיצד תוודאו שתהליך הקנייה נעשה בצורה נכונה.

ניתן לקנות רכב בדרכים שונות ומגוונות: לוחות רכב בעיתון או באינטרנט, מודעות על רכבים למכירה ומגרשים למכוניות המיועדות למכירה. עוד מקום בו ניתן למצוא מכוניות משומשות היא חברת חכירת רכבים שמציעה גם אפשרויות למימון התשלום.

אם יגעתם ומצאתם את הרכב המתאים לכם, צריך לבחון את מסמכי הרכב ומצבו המשפטי, לבצע בדיקה ראשונית של המכונית עצמה וכן בדיקה במכון מתאים.

בדיקת מסמכי הרכבראשית, וודאו מי המוכר שעומד מולכם – שימו לב האם הרישום בתעודת הזהות של המוכר תואם את הרשום ברישיון הרכב. כמו כן, בדקו כמה בעלויות היו על הרכב והאם יש ביניהם חברות השכרה או אנשי משרד הביטחון.

עוד חשוב לבדוק האם הפרטים שהעביר לכם המוכר לגבי שנת הייצור, הדגם ונפח הרכב זהים למפורט במסמכי הרכב. שימו לב באופן מיוחד להערות הרשומות במסמכים כגון האם יש שיעבוד על הרכב.

בדיקת הרכבבתום בדיקה ראשונית של המסמכים בחנו את המכונית עצמה. ראשית, בדקו את  הקילומטראז' – נתון זה משפיע על מחירו של הרכב. בנוסף, בחנו את ההשלדה וגוף הרכב. בדיקה זו רצוי לערוך בשעות היום על מנת שתבחינו בקלות בנזקים שנגרמו לפח כתוצאה מתאונה, בעיות בצבע וחלודה והאם יש סימני תיקון בולטים ברכב. בנוסף, שימו לב לנזילות מהמנוע ולסימנים נוספים מעוררי חשד כגון אדים ממיכל השמן. לבסוף, קחו את הרכב מבחן דרך. בעת הנסיעה תוכלו לשמוע האם הרכב מפיק רעש יוצא דופן, או יש בעיות שמתגלות במהלך הנהיגה למשל בעיות בהגה, במנוע או במזגן.

בדיקת מכון מקצועיאם הרכב צלח את הבדיקה הראשונית – בדקו אותו, הפעם בצורה יסודית ומקצועית, במכון בדיקה. לפני הבדיקה, כדי למנוע ויכוחים מיותרים בעתיד, תעדו בכתובים את הצהרת המוכר לגבי היסטוריית הרכב: בעלים קודמים, תיקונים משמעותיים, תאונות וכו'. עוד פרטו מה סוכם בין המוכר לבין הקונה, כך למשל, אפשר לסכם כי אם התיקונים הנדרשים עולים על סכום מסוים - העסקה מבוטלת.

מטרת הבדיקה במכון היא לאתר ברכב את כל התקלות כדי לעמוד על מצבו האמיתי. עוד בדיקה שיש לערוך היא במשרד הרישוי. שם תוכלו לקבל פרטים נוספים על רישיון הרכב,כך למשל מידע על עיקולים ושעבודים. בנוסף, חלק מהנתונים ניתן למצוא גם באמצעות אתר האינטרנט הממשלתי.

מוסך במודיעין || מרכז שירות טויוטה || סוכנות משנה טויוטה


אודות מחבר המאמר

http://general-garage.com

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.