אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

פתיחת סתימות ומניעתן

אין דבר שיותר מרגיז אותנו מאשר אמבטיה שעולה על גדותיה או אסלה דולפת. תמיד זה יתרחש ברגע שבו הכי פחות נצפה לזה ותמיד בשעה הכי פחות נוחה לנו. לשם כך אנחנו כמובן נזמין אינסטלטור מקצועי כדי שיבצע פתיחת סתימות מקצועית. נדמה שכולנו יכולים לשנן בעל פה את המנטרה הזו, אך רבים מאיתנו לא יודעים כיצד להקדים תרופה למכה ולמנוע זאת בצורה מסודרת. אז הרי לכם כמה טיפים שיכולים למנוע את הגעתו של אינסטלטור ויכולים לעשות לכם חיים הרבה יותר קלים ופשוטים.

הקפידו על שגרה שמונעת את היווצרות הסתימות

הנה, במשפט אחד מתומצתת כל התורה כולה. אולם, מה באמת אנו נדרשים לעשות כדי לשמור על שגרה שמטרתה למנוע את היווצרותן של סתימות? המשמעות היא הקפדה על ניקוי פתחי הניקוז של הכיורים כמעט בכל שימוש. אם אתם בעלי שער ארוך, לאחר כל מקלחת, וודאו שפתח הניקוז של האמבט או של המקלחון נשאר נקי משיער. אל תוותרו גם על ניקוי כמות קטנה של שערות שיכולה לחלחל אל הצנרת ולהוות את הסתימה הבאה שלכם.

אל תתנו לסתימה להפוך ל"מגה סתימה"

רובנו נוטים להזניח קלקולים ותקלות שונות בבית, בייחוד אלו שלא נוח לנו או שאין לנו כוח לטפל בהם. סתימה שאיננה מטופלת כמו שצריך, היא סתימה שיכולה להפוך למשהו מורכב בהרבה. לכן מומלץ שלא לבזבז זמן. אם נראה לכם שמדובר בסתימה, כדאי לפנות אל אינסטלטור כדי לבצע פתיחת סתימות. אל תזניחו מתוך מחשבה שהסתימה תחלוף מעצמה, לכן כדאי לפנות אל אינסטלטור ברגע שנראה לכם שהופיעה סתימה בצנרת.

תחזוקה שוטפת מעכבת פתיחת סתימות

שימוש בחומרים שונים של פתיחת סתימות יכול לפתור בעיות רבות בצנרת. הקפידו על שגרה קבועה שלפיה אתם משתמשים בחומר נגד סתימות בצנרת שלכם. לא מדובר על שגרה יומית או שבועית, אבל פעם בחודש זה בהחלט שגרה מתקבלת על הדעת. הכל כמובן תלוי באיכות הצנרת שיש לכם בבית ובהיסטוריית פתיחת הסתימות שלכם.

אל תנסו להיות אינסטלטורים בעצמכם

ישנם אנשים עם כישרון וחוש טכני מעולה, וישנם אנשים רבים שפשוט אין להם את זה. אם אתם נמנים על קבוצת האנשים שלא ממש מסתדרת עם צנרת ופתיחת סתימות, מוטב שלא תנסו לעשות זאת בעצמכם. אל תנסו לפתוח את הסתימה בכוחות עצמכם מחשש שתגרמו נזק גדול יותר לצנרת. אם אתם כבר מיומנים בכל הנושא של פתיחת סתימות ובטוחים שאתם יכולים לעשות זאת בעצמכם- אין שום מניעה לנסות. אבל כמובן אל תהססו לפנות גם אל מקצוען בתחום.

פנו לאיש מקצוע מנוסה

פניה אל אינסטלטור יכולה להתגלות כמשימה לא כל כך פשוטה. יש יותר מאשר אינסטלטור אחד המיומן בנושא של פתיחת סתימות ובוודאי שיש רבים וטובים שעושים זאת בצורה מוצלחת ובלי לגרום לתקלות נוספות. למעשה מדובר באחד התחומים היותר פשוטים בתחום של אינסטלציה. יחד עם זאת, כאשר אתם פוגשים באינסטלטור  חשוב שתוודאו שהוא בעל ניסיון ויודע לבצע פתיחת סתימות בצורה מקצועית.


אודות מחבר המאמר

אינסטלטור

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.