אתר מאמרים
מעגל הכותבים אתר מאמרים קהילתי
שלום אורח!

חולדה מצויה

 

אנשים רבים נוטים להתבלבל, ולחשוב כי המכרסם שעומד מולם הוא עכבר, כשלמעשה זוהי חולדה מצויה. חולדה מצויה גדולה במעט מעכבר, אך סימן הזיהוי הבולט שלה הוא הזנב הארוך שלה, שהוא ארוך פי כמה מזנבו של עכבר. גודלה הממוצע של החולדה המצויה הוא כ-18 סנטימטרים, ואורך הזנב שלה יהיה ארוך מגופה! – בין 20 ל-25 סנטימטרים. צבע הפרווה של חולדה  מצויה ינוע בין גוונים של צהוב וחום, עד לחום כהה ואפילו שחור.

את החולדה המצויה נמצא במקומות גבוהים, שם היא מוצאת את ביתה, ונעה על גבי חוטי חשמל ומעברים אחרים. באזורים כפריים נמצא אותה על צמרות עצים, בחורשות שונות, במטעים ובפרדסים. באזורים בנויים היא תחפש מקומות יבשים ומוגנים, כמו החללים שבין התקרה לרעפים, או עליות גג.

מבחינת העדפות מזון, החולדה המצויה תאכל כל מה שהיא מוצאת, אך ההעדפה שלה היא אוכל צמחוני כמו פירות, וגם ביצים וגוזלים שאך בקעו. החולדה מסוגלת לכרסם כל דבר העומד בדרכה, ולכן גורמת לנזקים רבים למערכות שונות כמו מערכת החשמל. החולדה המצויה מקבלת את הנוזלים הדרושים לה מהמזון הצמחי שהיא אוכלת, ולכן יכולה לעבור תקופה ארוכה בלי שתייה ישירה של מים.

אם אתם נתקלים בחולדה בקרבת הבית שלכם, כדאי שתבררו על הדברה יעילה שתסלק את המטרד הזה. מעבר לנזקים הפיזיים שגורמת החולדה- אכילת המזון, לכלוך בגללי צואה את הבית וכרסום של ארונות המטבח כדי להגיע למזון, וכרסום של חוטי חשמל, יש סכנה בריאותית של ממש בהימצאותן של חולדות בבית. שלא כמו עכברים, החולדות מסוגלות לפצוע פיזית- לנשוך אנשים ובעלי חיים, וכמו כן הן מעבירות איתן מחלות מדבקות שונות, כדבר ועוד.

כאשר רוצים לבצע הדברה של חולדות, יש לנסות ולמצוא את מקומות המסתור שלהן, או את הדרכים שלהן למקומות המסתור. אם יש לכם בחצר פינות לא מטופלות בהם גדלים צמחים פרא, מומלץ לגזום אותם, ולא לתת לחולדות מעבר פשוט וקל לתוך הבית. חורים וסדקים בקירות הבית יכולים להיות דרכים נוחות לחולדות להיכנס לתוך הבית. לאחר ביצוע ההדברה מומלץ לסתם חורים שכאלו, ולקבל ייעוץ לגבי פעולות מניעה אחרות מחברות הדברה מנוסות.


אודות מחבר המאמר

שירותי הדברה והדברת חולדות

דרושים בתחום הכתיבה | תנאי שימוש ומדיניות פרטיות | תוכן המפרסמים באתר מופץ ברשיון ייחוס-איסור יצירות נגזרות של Creative Common License.
כל הזכויות שמורות © Circle.co.il 2009-2012 - מאמרים להפצה חופשית מאת מעגל הכותבים.